صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۱۴۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

کنفرانس بین‌المللی بررسی فرصت‌های استقلال اقتصادی کشورهای اسلامی با حضور 40 محقق از 17 کشور جهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، حدود 40 محقق و پژوهشگر از 17 کشور جهان در کنفرانس بین‌المللی بررسی فرصت‌های استقلال اقتصادی کشورهای اسلامی شرکت کردند تا فرصت‌های دستیابی به استقلال اقتصادی کشورهای اسلامی، چالش‌ها و موانعی که مانع این امر می‌شود و راه‌های غلبه بر آن‌ها به‌ویژه با توجه به درگیری‌های اقتصادی و نظامی که در جهان وجود دارد را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

این کنفرانس همچنین با توجه به پیامدهای اقتصادی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و همچنین قیمت بالای مواد اولیه، به ویژه گندم برگزار می‌شود.

اشرف دوابه، رئیس کنفرانس و استاد اقتصاد دانشگاه صباح الدین زعیم استانبول در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: بحران ناشی از جنگ روسیه و اوکراین به وضوح وابستگی بسیاری از کشورهای اسلامی به واردات گندم را آشکار کرد و شش کشور اسلامی در میان 10 کشور اول واردکننده گندم در جهان قرار دارند.

وی بر نیاز مبرم کشورهای اسلامی به استقلال اقتصادی و گذار آن‌ها از اقتصاد تک‌‌محصولی به اقتصاد مولد که پاسخگوی نیازهای مردم این کشورها در زمینه‌های مختلف باشد تأکید کرد.  

این استاد دانشگاه افزود: ما اختلافات واهی بین کشورهای اسلامی را انکار نمی‌کنیم، بلکه از این واقعیت برای مقابله با این وضعیت استفاده می‌کنیم. مسلمانان باید به سمت جهانی کثرت‌گرا و به دور از تک‌قطبی حرکت کنند.

چهارمین کنفرانس بین‌المللی آکادمی مالی و اقتصاد اسلامی اروپا (IFE) مستقر در استانبول از روز شنبه آغاز شد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

این کنفرانس با عنوان «استقلال اقتصادی کشورهای اسلامی؛ از واقعیت تا وظیفه» برگزار می‌شود.

انتهای پیام