صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۱۸۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

خانه شعر و ادب استان یزد با افتتاح فرهنگسرای مرحوم «سید محمدعلی ریاضی یزدی» از شعرا و ادبای برجسته استان با حضور جمعی از مسئولان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایکنا از یزد، خانه شعر و ادب استان یزد، فرهنگسرای مرحوم سید محمدعلی ریاضی یزدی، از شعرای برجسته استان، امروز، 7 شهریورماه به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در این مراسم اظهار کرد: این مجموعه‌ تاریخی به وسعت عرصه ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۵۲۰ مترمربع  به همت این سازمان مرمت و بهسازی شد.

وی با اشاره به اینکه برای مرمت این مجموعه چهار میلیاردتومان در مدت زمان 12 ماه هزینه شده است گفت: این خانه تاریخی که دارای حیاط مرکزی، دارای هفت اتاق و در دو طبقه و تالار است، پس از تملک، مرمت و احیا شده و در اختیار شهرداری برای فعالیت‌های فرهنگی و ادبی قرار گرفته است.

صداقت ادامه داد: این خانه شعر ادب به مسئولیت عالیه مهرابی، شاعر برجسته و پرآوازه استان و کشور به فعالیت خواهد پرداخت و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند از کتب، اساتید و محافل شعر و ادب این مرکز بهره مند شوند.

عالیه مهرابی، مسئول خانه شعر و ادب استان یزد نیز با اشاره به اینکه مرحوم ریاضی یزدی ملقب به آل الله است گفت: این خانه در دو حوزه آشنایی با گنجینه ادب و همچنین آموزش و پرورش شاعران جوان که قرار است سکاندار و بیرق دار یزد باشند، در این مکان پرورش می‌یابند. 

انتهای پیام