صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۲۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قم خبر داد:

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم گفت: امسال ۱۵۲ موکب از استان قم برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی در کشور عراق و مرز مهران برپا می‌شود.

رضا حافظی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل گرم قرار داریم، یکی از نیاز‌های جدی زائران اربعین، آب، یخ و سیستم‌های سرمایشی است.

وی ادامه داد: تاکنون دستگاه‌های بسته بندی آب متعددی توسط مواکب آماده شده تا در ایام اربعین بتوانیم برای خدمت‌رسانی به زائران مورد استفاده قرار دهیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات قم بیان کرد: در حال حاضر نمایندگان ما برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها در کشور عراق هستند و تا پایان عملیات اربعین در این کشور حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰ درصد به ظرفیت موکب‌های استان قم در مراسم اربعین علی رغم همه مشکلات، افزایش پیدا کرده است، افزود: استان قم در سال جاری ۱۵۲ موکب دارد که بعد از استان تهران و خوزستان، استان سوم در میزان تعداد موکب ویژه اربعین حسینی به شمار می‌رود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم با بیان اینکه این ۱۵۲ موکب، خدمات متنوعی به زائران ارائه می‌دهند و خدماتشان تنها محدود به اسکان و پذیرایی نخواهد بود، اظهار کرد: ۶۸ موکب در شهر کربلا، ۳۸ موکب در مسیر نجف به کربلا، ۳۴ موکب در نجف اشرف و ۱۲ موکب در نقاط صفر مرزی و شهر مقدس قم مستقر هستند.

وی افزود: موکب‌داران علاوه بر خدمت‌رسانی عمومی شامل اسکان، تغذیه و پشتیبانی از زائران، باید رسالت فرهنگی خود را که همان ترویج فرهنگ و معارف ناب اهل‌بیت(ع) است، در این فرصت مهم به درستی ایفا کنند که در این خصوص، ۱۵۰ روحانی مبلغ و کارشناس زبده، مواکب قم را همراهی می‌کنند؛ یکی از وظایف اصلی این موکب‌ها، اقامه نماز و پاسخ به سؤالات و شبهات است.

حافظی گفت: موکب‌های استان قم بیشترین تعامل را با موکب‌های عراقی دارند تا این ائتلاف بین دو ملت به بهترین نحو شکل بگیرد، به گونه‌ای که تیم‌های ارزیاب ما کمک خواهند کرد تا بهترین خدمات به زوّار محترم اربعین در سال جاری در موکب‌های استان ارائه شود.

وی از موکب‌داران اعزامی از استان قم خواست که به رسالت جهانی راهپیمایی و به نوعی همایش عظیم اربعین در ایجاد وحدت و همدلی، نگاه و توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام