صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۲۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

امام‌جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه مقام معنوی ربطی به سن و سال ندارد گفت: مضجع نورانی حضرت رقیه(س) در شهر شام، سند محکم و متقن، بر این است که اسارت آل‌الله واقعیت دارد.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام‌جمعه شاهدیه، امروز، 11 شهریورماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه این شهر اظهار کرد: بنا بر نقلی هفتم ماه صفر مصادف با شهادت امام حسن مجتبی(ع) است که این امام همام در روایتی فرمود «اُوصِیکمْ بِتَقْوَی اللّهِ و اِدامَةِ التَّفَکرِ، فَاِنَّ التَّفَکرَ اَبُو کلِّ خَیرٍ وَ اُمُّهُ؛ شما را به تقوا و مداومت بر فکر کردن سفارش می‌کنم، زیرا تفکر، پدر و مادر تمامی خوبی‌ها است.»

وی ادامه داد: این دو لازمه یک زندگی سالم و موفق است. در بین مردم ما، اعم از عامه مردم و مسئولان، جایگاه این دو چیز کمرنگ شده است. بسیاری از رفتارها و گفتارهای ما همراه با تقوا و تفکر نیست.

دهقان‌نیری با اشاره به اینکه دو فتنه بزرگ در صدر اسلام رخ داد که مسیر حرکت اسلام را به طور کلی عوض کرد و تاکنون جامعه اسلامی در آتش آن فتنه می‌سوزد، گفت: نخست فتنه سقیفه بود که با شعار «حسبنا کتاب اللّه» بین قرآن و عترت جدایی انداخت. دوم فتنه حکمیت بود که شجره ملعونه و خبیثه بنی‌امیه را حاکم بر جامعه اسلامی ساخت.

وی بی‌بصیرتی و جهل عوام، و همچنین خیانت خواص را از علت‌های پیدایش سقیفه و حکمیت بیان کرد و افزود: امیرمؤمنان علی(ع) فرمود: «قَصَمَ ظَهْرِی رَجُلَانِ عَالِمٌ مُتَهَتِّکٌ وَ جَاهِلٌ مُتَنَسِّکٌ» دو گروه کمر من را شکستند؛ عالم فاسد و عابد جاهل.

امام‌جمعه شاهدیه ادامه داد: اگر در جامعه‌ای این دو گروه با هم شدند بالاترین خسارت را به دین و دنیای مردم می‌زنند. ما در چهل سال گذشته از ناحیه این دو گروه کم خسارت ندیده‌ایم. ‏بیشرین مشکلات امروز کشور ما ناشی از خیانت دانایان خائن و ناآگاهان ساده لوح است.

وی ‏با تسلیت سالروز شهادت دختر امام حسین(ع) گفت: مضجع نورانی حضرت رقیه(س) در شهر شام، سند محکم و متقن، بر این است که اسارت آل الله واقعیت دارد. همچنین مقامات معنوی ربطی به سن و سال ندارد. ممکن است کودکی دارای مقامی باشد که پیر صد ساله از آن محروم است. قرآن کریم در داستان حضرت عیسی(ع) می‌فرماید حضرت عیسی که یک کودک شیرخوار تازه به دنیا آمده بود به مردم خطاب کرد که خداوند من را پیغمبر بر شما قرار داد و وجود مرا در هرکجا باشم مایه برکت برای شما قرار داد. «وَجَعَلَنِي نَبِيًّاوَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنتُ». آیا این خداوند عاجز است که حضرت رقیه را پناهگاه بندگانش قرار دهد.

انتهای پیام