صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۴۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
سفیر برزیل در ایران خواستار شد؛

سفیر برزیل در ایران با اشاره به ظرفیت‌های اتاق بازرگانی ایران و برزیل بر ضرورت معرفی بیشتر توانمندی‌های ایران به دنیا تأکید کرد و گفت: ما می‌توانیم از این ظرفیت برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کنیم و شما هم می‌توانید از ظرفیت این اتاق برای صادرات فرش دستباف استفاده کنید.

به گزارش ایکنا از قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم امروز 20 شهریورماه در دیدار با لودمار گونسالوس دی آگیارنتو سفیر برزیل در ایران، با اشاره به اینکه قم مرکز فکری و نرم‌افزاری انقلاب اسلامی است، گفت: اسلامی که در این شهر ترویج می‌شود، اسلام اصیل و تفاوت‌های اساسی با اسلام افراطی و سلفی دارد.

وی افزود: بسیاری از بزرگان دینی در قم حضور دارند و همواره در تلاش هستند تا با اندیشمندان سایر ادیان تعامل ایجاد کنند.

استاندار قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر برقراری ارتباط و تعامل با سایر کشورها تأکید دارد، گفت: پس از انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه علوم نانو و تکنولوژی شاهد رشد و پیشرفت‌های چشمگیر بوده‌ایم.

استاندار قم با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی می‌توانیم از ظرفیت‌های کشور برزیل استفاده کنیم، تصریح کرد: در دولت سیزدهم باور ما بر این است هرچه ارتباط ما با سایر کشورها بیش‌تر باشد، منافع بیش‌تری نصیب هر دو کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه فرش دستباف، سوهان و عقیق انگشتر از صنایع مشهور قم هستند، افزود: امیدواریم ارتباطات بین دو کشور افزایش پیدا کند و این تعاملات می‌تواند در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه در مسائل اقتصادی انجام شود.

لودمار گونسالوس دی آگیارنتو، سفیر برزیل در تهران نیز در این دیدار با تأکید بر عدم استقبال دولت برزیل از تحریم‌ها به‌دلیل آسیب زدن به مردم گفت: با وجود تحریم‌ها ایران توانسته پیشرفت خوبی در حوزه فناوری نانو داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اتاق بازرگانی ایران و برزیل بر ضرورت معرفی بیشتر توانمندی‌های ایران به دنیا تأکید کرد و افزود: ما می‌توانیم از این ظرفیت برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کنیم و شما هم می‌توانید از ظرفیت این اتاق برای صادرات فرش دستباف استفاده کنید.

سفیر برزیل در تهران بیان کرد: سال آینده جشن 120 سالگی ارتباط ایران و برزیل را با همکاری سفیر ایران در برزیل برگزار خواهیم کرد که ظرفیت بسیار مطلوبی برای معرفی منابع و فرهنگ دو کشور است.

انتهای پیام