صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۵۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
آیت‌الله العظمی سبحانی:

مرجع تقلید شیعیان گفت: سال‌ها بحث بانکداری اسلامی مطرح است، ولی در عمل به جایی نرسیده و بدتر اینکه بانک‌ها به جای امانتداری با اموال مردم، تجارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام صادق(ع) امروز پنجشنبه ۲۴ شهریور در دیدار معاون اقتصادی رئیس جمهور در قم اظهار کرد: مردم برای مسائل مختلف از بانک وام می‌گیرند و بانک نیز از مردم در قبال وام، وثیقه می‌گیرد و بانک علاوه بر سود وام، وثیقه را می‌فروشد.

ایشان با تأکید بر افزایش تولید و رفع مشکلات کارخانه‌ها برای رونق کار و اشتغال افزود: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در گرو رونق تولید و افزایش آن است و عالم بودن و ایمان از جمله عناصر بازدارندگی برای کم‌فروشی و کم‌کاری مسئولان است.

این مرجع تقلید جهان تشیع به مشکل همیشگی استفتائات مردم در ارتباط با سود، وام و بانک اشاره کرد و ادامه داد: مردم برای مسائل مختلف از بانک وام می‌گیرند و بانک هم از مردم در قبال وام وثیقه می‌گیرد و مواردی پیش می‌آید که مردم به موقع نمی‌توانند وام خود را پرداخت کنند و همین سرآغاز مشکلات با بانک می‌شود و بانک علاوه بر سود وام، وثیقه را می‌فروشد.

آیت‌الله سبحانی خواستار اصلاح نظام بانکداری کشور شد و افزود: اگر نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط در بازار بیشتر شود و دقت‌نظر صورت گیرد، شکی نیست که آثار و برکات آن به زودی به نفع مردم مشاهده خواهد شد.

انتهای پیام