صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۹۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

کارشناس دینی گفت: تربیت‌ دینی مجموعه دگرگونی‌هایی است که در فکر و عقیده فرد آن هم به منظور ایجاد نوع خاصی از عمل و رفتار که متکی بر ضوابط مذهب باشد، انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام علی ناصر، کارشناس دینی، درگفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه در سایه این دگرگونی‌ها اخلاق، عادات، رفتار و روابط فردی و اجتماعی شخص یک رنگ و بوی مذهبی و دینی به خود می‌گیرد، اظهار کرد: از آنجا که تربیت‌ دینی ومذهبی انسان در دوران کودکی و حتی پیش از تولد هم آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به تربیت دینی کودکان از جنبه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، امری بسیار ضروری و مهم است، افزود: امروزه روان‌شناسان و جامعه‌شناسان تحقیقات فراوانی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که یک‌ خانواده موفق که یک جامعه موفق را تشکیل می‌دهد، به مولفه تربیت توجه ویژه دارد.

ناصر با بیان اینکه یکی از ریشه‌های موفقیت جامعه، بحث تربیت است، به خصوص تربیتی که جنبه دینی، فرهنگی و مذهبی دارد، ادامه داد: دین مبین اسلام کامل‌ترین دین ادیان الهی است که تاکید و حساسیت ویژه‌ای نسبت به مقوله تربیت و انسان‌سازی داشته‌ است.

این کارشناس و مدرس حوزه، با اشاره به تعالیم دینی ما مسلمان و نگاه آیات و روایات به مسئله تربیت، اضافه کرد: دستاوردهای دینی به نوعی وحی به سرچشمه الهی دارد که از لحاظ زمان و مکان معنی نداشته، یعنی شما می‌بینید که دستورات دین اسلام در رابطه با مسائل تربیتی (تربیت فرزند) ‌محدود به زمان و مکان خاصی نیست، مطالبی که پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرات معصومین (ع) در ابعاد مختلف زندگی به خصوص مسائل تربیتی و دینی به ما گوشزد و یادآوری کرده‌اند در هر زمانی قابل اجرا است.

این محقق دینی با اشاره به پیشرفت جوامع بشری و به روز شدن‌ تکنولوژی، ابراز کرد: هر خانواده‌ای برای تربیت از مسیر دینی و تاکیدات ائمه (ع) وارد شود، یک کودک آرام و مقید به احکام و مسائل دینی و اخلاقی تربیت خواهد کرد.

وی با طرح سئوالی که تربیت دینی کی آغاز می‌شود و استناد به کلام ائمه، خاطرنشان‌ کرد: برای آغاز تربیت زمان‌های مختلفی را بیان کرده‌اند اما تربیت یک کودک از قبل تولد آغاز می‌‌شود.

انتهای پیام