صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۹۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۴

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین بابیان اینکه ۶۰ مربی در کانون پرورش فکری فعالیت دارند، گفت: در کانون با کمبود مربیان مواجه هستیم اما همواره باهدف پرورش کودک و نوجوان عمل می‌کنیم و در این مرکز جبهه سیاسی وجود ندارد و تمامی فعالیت‌ها به‌صورت تخصصی، فنی و فرهنگی انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا از قزوین، علی‌اکبر موسوی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، در نشست رسانه‌ای که ۱۱ مهر۱۴۰۱ که ضمن تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک برگزار شد، اظهار کرد: کودکان و نوجوان دارای خصلت‌های پاک و معصوم هستند که در صورت عدم آموزش مناسب از سوی خانواده و دستگاه‌های متولی، به‌راحتی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین تشریح کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش در حوزه کودک و نوجوان باید در دستور کار نهادهای فرهنگی و خانواده در اولویت امور قرار گیرد. به دلیل پیچیدگی در دنیای امروز خیلی از مسائل از عهده خانواده خارج‌شده و برای آموزش‌های لازم نیاز است، کوکان تحت آموزش مربیان ویژه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: با پرداختن به حوزه‌های تربیتی کودکان و نوجوانان و در اولویت قرار دادن این حوزه قطعاً در آینده شاهد جامعه‌ای شاداب با کودکانی خواهیم بود.

این مسئول بیان کرد: نقش فضای مجازی در صدمه و آسیب‌های اجتماعی کودکان غیرقابل‌انکار است. کودکان بی‌دفاع‌ترین و مظلوم‌ترین اقشاری هستند که در مقابل صدمات فضای مجازی قرار می‌گیرند و والدین نباید کودکانشان را در فضای مجازی رها کنند زیرا رهاشدگی در فضای مجازی کودک را در معرض آسیب قرار می‌دهد.

کانون محلی برای رشد خلاقیت

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از قبل انقلاب باهدف ترویج کتاب‌خوانی و پرورش خلاقیت و مهارت کودک و نوجوان ایجاد شد و بعد از انقلاب نیز این ساختار حفظ شد.

موسوی گفت: در استان قزوین ۱۶ مرکز ثابت، ۵ مرکز سیار و ۱ مرکز پستی ضمن فعالیت‌هایی در حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان فعالیت می‌کنند که درمجموع ۶۲ نوع فعالیت فرهنگی در حال انجام است.

وی تأکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که به‌صورت تخصصی کار کودک و نوجوان انجام می‌دهد.

این مسئول تشریح کرد: در این کانون ۱۷۱ هزار جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان وجود دارد که به‌صورت امانت به اعضا تحویل داده می‌شود و از ابتدای سال تاکنون ۲۴۲۵ جلد کتاب به کودکان و نوجوانان قزوینی امانت‌داده شده است.

وی گفت: هم‌اکنون ۴۴۷۶ نفر در رده سنی ۴ تا ۱۸ سال که ۶۸ درصد آنان دختر و ۳۲ درصد پسر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین هستند. همچنین در این کانون برای کودکان و نوجوانان با معلولیت جسمی، ذهنی و حرکتی فعالیت‌های متنوعی در نظر گرفته‌شده است.

این مسئول ادامه داد: در ماه رمضان سال جاری برای نوجوانان روزه اولی که در خانواده بی‌بضاعت زندگی می‌کنند مراسم ویژه برگزار کردیم و در تابستان نیز پویش فصل گرم کتاب در پارک‌ها ازجمله پارک شهدا و الغدیر در روزهای تابستان برگزار شد.

حضور ۲۵۰۰ زبان‌آموز در کانون

موسوی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی همچون جنگ شاد ویژه موسسه خیریه راه فرشتگان، ایجاد غرفه باهدف معرفی شغل‌ها، توزیع ۲ مرحله ۲۳۰۰ جلد کتاب به مراکز پستی کانون، گرامیداشت روز کودک و نوجوان، تجلیل از مادران شهید نوجوان تحت عنوان صبر زینبی و دیگر برنامه‌های در حوزه فرهنگی، هنری، ادبی در طول سال گذشته برگزار شد. کانون زبان ما نیز جزو قدیمی‌ترین مراکز آموزش زبان قزوین است که هم‌اکنون ۲۵۰۰ زبان‌آموز در این کانون مشغول آموزش هستند.

این مسئول بابیان اینکه ۶۰ مربی در کانون پرورش فکری فعالیت دارند، بیان کرد: در کانون با کمبود مربیان مواجه هستیم اما همواره باهدف پرورش کودک و نوجوان عمل می‌کنیم و در این مرکز جبهه سیاسی وجود ندارد و تمامی فعالیت‌ها به‌صورت تخصصی، فنی و فرهنگی انجام می‌شود. جشنواره قصه‌گویی با شعار قصه صدای زندگی با محوریت امید، آرزو، غم‌ها و ایثار در هفته ملی کودک برگزار می‌شود.

موسوی تأکید کرد: یکی از بخش‌های فعال کانون بخش نمایش و تئاتر است که همکاران ما در این زمینه برای کودک و نوجوان به تولید محتوا می‌پردازند تا محتواهای موردنیاز را در قالب نمایش به اجرا درمی‌آورند و از ابتدای سال جاری ۱۴ هزار نفر از اعضای کانون و دیگر کودکان و نوجوان از نمایش‌های مرکز تئاتر استفاده کردند.

این مسئول گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک، برنامه‌های متعددی دارد. همچنین روز شنبه جشنی در مدرسه کابل البرز با ۷۵۰ دانش‌آموز، تحت عنوان جشنواره هفته کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

موسوی در پایان تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه فرهنگی هنری، عیادت از کودکان بیمارستان قدس، اجرای طرح پیک امید با حضور مربیان کانون و گروه نمایش کانون در مناطق محروم از دیگر برنامه‌های ویژه هفته ملی کودک و نوجوان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام