صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۳۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه دانشگاه و نخبگان از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت هستند گفت: مسئولان باید به دانشگاه و نخبگان علمی توجه ویژه‌ داشته باشند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان، امروز، 29 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران دشمن را عصبانی می‌کند، گفت: ملت ایران مقتدرانه در راستای حمایت از ارزش‌های دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده و توطئه‌های دشمنان و بدخواهان ایران مستقل را یکی پس از دیگری نقش برآب می‌کند.

امام جمعه رشت با اشاره به نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات در کشورهای غربی، افزود: در کشورهای مختلف از جمله فرانسه اجتماعات گسترده و آدم‌کشی صورت‌گرفت اما آمریکا به آن واکنش نشان نداد و مدعی حقوق بشر و حقوق زنان نشد در حالی که کوچک‌ترین تجمع در ایران با واکنش و همراهی غربی‌ها همراه می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به دوگانگی رسانه‌های معاند در حمایت از حقوق بشر و تحریف اخبار ایران، گفت: با وجود نقض حقوق بشر توسط پلیس فرانسه، هیچ‌کدام از رسانه‌ها به این موضوع نپرداختند و سکوت کردند اما با بزرگنمایی مسائل داخل ایران به دنبال آشوب و فتنه انگیزی هستند.

وی با اشاره به اظهارات وقیحانه جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره سایر کشورها و ملت‌ها بیان کرد: استکبار و صهیونیست اعلام کرده که هرکس به کشورهای اسلامی لطمه بزند از آن حمایت می‌کنیم اما بدانند با هر حرکتی که ملت اسلامی را تهدید کند، به شدت مقابله می‌شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه رشد علمی بانوان در ایران بعد از انقلاب اسلامی چشمگیر است، تصریح کرد: این پیشرفت در حدی است که فقط در حوزه پزشکی، 30 هزار پزشک متخصص از بانوان داریم؛ بانوان ایران اسلامی در اکثر حوزه‌ها توانستند در کنار مردان به رشد و شکوفایی برسند و همین امر باعث هراس و ناامیدی دشمنان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان جوان ایران اسلامی، افزود: دانشگاه و نخبگان ما از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت هستند که از موانع بزرگ استکبار محسوب می‌شوند لذا مسئولان باید به دانشگاه و نخبگان علمی توجه ویژه‌ای کنند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر بیان دستاوردها و شکوفایی در حوزه‌های مختلف کشور برای مردم، گفت: دستاوردهای انقلاب، پیشرفت‌ها و شکوفایی ایران مقتدر باید به اطلاع مردم برسد، در غیر این صورت دشمن با تحریف و دروغگویی مردم را دلسرد می‌کند بر این اساس تبیین پیشرفت‌ها و دستاوردها ضروری است.

انتهای پیام