صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۴۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
در سیزدهمین محفل کتابدانان کرمانشاه؛

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه با اشاره به اینکه سیزدهمین محفل کتابدانان با موضوع نسبت آیه «لااکراه فی الدین با امر به معروف و نهی از منکر» در کرمانشاه برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر نقش آفت زدایی و بازوی اجرایی برای تحقق آیه «لا اکراه فی الدین» دارند.

معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری سیزدهمین محفل کتابدانان خبر داد و اظهار کرد: این جلسه سیزدهمین محفل کتابدانان بود و با موضوع مرتبط با کتابخوانی همچنین موضوعی قرآنی درباره نسبت امر به معروف و نهی از منکر با آیه «لااکراه فی الدین» انتخاب شده است.

وی درخصوص برگزاری این نشست و در رابطه امر به معروف و نهی از منکر با آیه «لااکراه فی الدین» گفت: معنای معروف و منکر بر اساس فطرت و ارزش‌های انسانی مشخص می‌شود لذا تعیین مصادیق آن نیز به عهده متخصص امور دینی است.

حسنی‌خونسار بیان کرد: وجوب امر به معروف و نهی از منکر پیش از آنکه واجب شرعی باشد، واجب عقلی است لذا جایگاه آن در اعمال است نه در عقاید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه خاطر نشان کرد: جایگاه عدم اکراه در آیه «لا اکراه فی الدین» در عقاید است و نه در اعمال انسان، پس آیه «لا اکراه فی الدین» با امر به معروف تنافی و تضادی ندارد.

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نقش آفت زدایی و بازوی اجرایی برای تحقق آیه «لا اکراه فی الدین» دارند.

حسنی‌خونسار در پایان افزود: موضوع این جلسه بیشتر به حوادث روز مربوط بود، ولی پرسش در خصوص آن بنیادین مطرح شد تا مسئله را ریشه‌ای و عمیق درک کرد.

انتهای پیام