صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۸۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی نماز مورد قبول از نگاه قرآن، نفرت از گناه و منکرات است، گفت: فرهنگ نماز در معماری‌ها و آثار آن در پوشش، کارهای اداری و روابط خانوادگی باید نمایان باشد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز 17 آبان ماه، در نشست شورای اقامه نماز اداره کل با اشاره به ضرورت اصل خداشناسی اظهار کرد: راه دستیابی به کمال والای انسانیت در دوره ای که دلبستگی به صفات دنیوی رو به فزونی است، توحید و خداشناسی است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی نماز مورد قبول از نگاه قرآن، نفرت از گناه و منکرات است، افزود: فرهنگ نماز در معماری‌ها و آثار آن در پوشش، کارهای اداری و روابط خانوادگی باید نمایان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نماز انسان را به کمال می‌رساند، اظهارکرد: توجه به شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی ـ مذهبی و اقامه نماز توسط بزرگان دین همواره الگویی برای محبان و پیروان دین اسلام بوده و تعابیر بسیار زیادی در زمینه اقامه نماز در زندگی ائمه(ع) در احادیث و روایات وجود دارد.

وی بیان کرد: برپایی نماز ظهر و عصر در نمازخانه‌های اداره کل و ادارات شهرستانی و نصب بنر و پوستر با موضوع نماز در ورودی‌های ادارات تابعه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام