صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۸۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه روحیه و رویه شهید سلیمانی فوق‌العاده بود، گفت: اگر شهید سلیمانی امروز عظمت دارد به دلیل مبارزه ایشان با هوای نفس است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در آیین افتتاحیه نخستین دوره طرح ملی «سرای امید، ایران» که امروز، ۱۹ آبان‌ماه در کرمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا و بیان اینکه کرمان پایتخت مقاومت است، گفت: معرفت و شناخت و همچنین همت و اعتقاد دو رکن اصلی مقاومت هستند که اگر با هم باشند مقاومت در همه عرصه‌ها شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: شخصیت هر انسان از دو راه نشان داده می‌شود که یکی زبان، سخن و بیان او است و دومین راه روحیه و رویه هر انسان است که روحیه و رویه شهید سلیمانی فوق‌العاده بود.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه با بیان خاطراتی از مقاطع مختلف زندگی سردار سلیمانی، گفت: اگر شهید سلیمانی امروز عظمت دارد به دلیل مبارزه ایشان با هوای نفس است. او در مکتب اهل‌بیت(ع) و امامین انقلاب پرورش یافت و بسیار متواضع بود.

علی‌بیگ‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان و رزمنده دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم بیان کرد: تاکنون هیچ قلمی نتوانسته فضائل اخلاقی شهید سلیمانی را به رشته تحریر درآورد.

وی با اشاره به برخورد شهید سلیمانی با رزمندگان در جنگ، بر ضرورت مطالعه بیشتر زندگی و شخصیت شهید سلیمانی تأکید کرد و گفت: حاج قاسم در دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشتند. ایشان و مدافعین حرم نگذاشتند تاریخ دوباره تکرار شود و از حرمین در برابر داعش دفاع کردند. اقدامات حاج قاسم سبب شد که مهر او در دل‌ها جاودانه شود و امیدواریم عاقبت ما نیز مانند ایشان ختم به شهادت شود.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی، از همرزمان شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس نیز به بیان خاطراتی از سردار سلیمانی در حلب و سوریه پرداخت و گفت: او با امید به خداوند در دل خطرها می‌رفت و ۴۰ سال تلاش شبانه‌روزی داشت. او نه تنها مأیوس نمی‌شد بلکه دشمنان را مأیوس می‌کرد.

وی با بیان اینکه یک بار نا امیدی در صحبت‌های شهید سلیمانی نشان داده نمی‌شد، افزود: حاج قاسم از حلقه تنگ محاصره دشمنان عبور می‌کرد. سراسر امید، تقوا و رشادت بود. اخلاص، اطاعت از ولایت، تدبیر، پرکاری، تواضع، ساده‌زیستی، شجاعت و شهامت از جمله ۲۵ ویژگی شاخصی است که برای سردار سلیمانی برشمرده‌اند. حاج قاسم همچون شیشه عطری بود که همه جا را معطر کرد و هزاران حاج قاسم از خون این شهید رویید.

انتهای پیام