صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۸۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

مراسم هماهنگی مساجد مناطق 12 گانه شیراز در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در فارس، امروز، 21 آبان در مراسم هماهنگی مساجد مناطق 12 گانه شیراز که در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس برگزار شد، با تأکید بر اینکه ائمه جماعت باید یکدیگر را بشناسند، گفت: شبکه مساجد بدین معناست که ائمه جماعت مساجد همدیگر را بشناسند و تبادل تجربیات کنند.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات برای انجام اقدامات لازم از امکانات مسجد استفاده کنند، تصریح کرد: روش کار در مساجد نباید این‌گونه باشد که از بالا دستور داده شود.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه انجام امور برای خدای متعال، برکت در پی دارد، افزود: همدلی روحانیت و اصحاب مسجد و مردم موجب می‌شود تا کار مساجد بر دل بنشیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مساجد مرکز انجام اهداف دینی مشترک است و همین اهداف مشترک با ایجاد اخلاص و صیمیت، موجب حرکت ملت ما شد و سبب رفع کمبودها خواهد شد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به وظیفه سنگین روحانیت در مساجد اظهار کرد: وظیفه روحانیون در مساجد سنگین است و باید برای مأنوس شدن جمعیت 85 میلیون نفری کشور با دین اسلام تلاش کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به لزوم آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) بیان کرد: با برگزاری نشست‌های صمیمی و ایجاد ارتباط در مساجد در مناطق 12 گانه شیراز باید اقدامات مذهبی و فرهنگی مطلوبی به انجام برسد و مساجد به عنوان پایگاه فعالیت‌ها کارایی خوبی به انجام برساند.

وی با تأکید بر لزوم تدریس سیره مرحوم آیت‌الله ابوالحسن حدائق گفت: در حوزه‌ها باید شاهد تدریس این سیره باشیم تا فعالیت مرحوم آیت‌الله حدائق به خوبی به مردم معرفی شود و زمینه آشنایی با سیره سلف صالح فراهم شود زیرا موجب تقویت و بهبود زندگی شهری خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به اقدامات انجام شده به مناسبت شهادت امام کاظم(ع) در سال گذشته به عنوان یک حرکت خوب در مساجد گفت: برگزاری مراسم ویژه شهادت امام کاظم(ع) باید توسط مرکز امور رسیدگی مساجد به شکل مناسبی دنبال شود تا شاهد حضور مردمی 12 کیلومتری برگزاری مراسم شهادت ایشان از مسجد امام حسن(ع) در بلوار مطهری جنوبی شیراز تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) باشیم.

انتهای پیام