صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۸۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران از اجرای بیش از 70 برنامه با عنوان «کتاب سایه‌بان شهر» توسط این سازمان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با تشریح برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: این برنامه‌ها با عنوان «کتاب سایه‌بان شهر» با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین شهروندان در قالب بیش از ۷۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به طرح «کتابدار شو» گفت: این طرح با هدف آشنایی‌ هرچه بیشتر نوجوانان با کتابخانه‌، مهارت‌ و مسئولیت‌های موردنیاز یک کتابدار، در ۵۵ کتابخانه این سازمان برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور افزود: «ایستگاه‌های فناوری»‌ از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب است که به‌صورت میدانی و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری VR و AR اجرا می‌شود. در این ایستگاه‌‌ها بازدیدکنندگان با کتاب‌های مبتنی بر «واقعیت افزوده»، «واقعیت مجازی» و «متاورس» آشنا خواهند شد.

وی همچنین به طرح «کتابخانه‌گردی» اشاره کرد و توضیح داد: در این طرح مسئولان فرهنگی، مفاخر، مشاهیر، نویسندگان و هنرمندان در کتابخانه‌های سطح شهر تهران حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران اضافه کرد: اهدای کتاب به مناطق محروم اطراف تهران و دیگر نقاط کشور یکی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب است. همچنین طرح «کتاب در گردش» نیز با هدف دست‌به‌دست شدن کتاب بین شهروندان پیش‌بینی‌شده و در آن از شهروندان دعوت می‌شود پس از مطالعه کتاب، آن را به دوستان و نزدیکان خود هدیه دهند. مخاطبان برای مشارکت در این طرح می‌توانند به فرهنگسراهای مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و ایستگاه مترو تئاتر شهر مراجعه کنند.

وی در پایان تأکید کرد: جلسات رونمایی و نقد و بررسی کتاب، تجلیل از فعالان حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی، نمایشگاه‌های کتاب، کارگاه‌های آموزشی و ... از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص ویژه‌برنامه «کتاب سایه‌بان شهر» می‌توانند با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام