صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۹۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش ‌و پرورش کردستان با بیان اینکه سامانه نورینو برگزاری مسابقات قرآن را آسان‌تر کرده است،‌ گفت: دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام و محتوای مسابقات را دریافت کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان دیروز، 21 آبان‌ در اولین دوره توانمندسازی و دانش‌افزایی کارشناسان قرآن، عترت و نماز و مدیران مراکز دارالقرآن شهرستان‌ها و مناطق استان کردستان در سال تحصیلی جاری که به منظور تبیین برنامه‌ها و تشریح مسابقات حوزه قرآن، عترت و نماز در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد به بیان اهداف تربیتی مربیان قرآنی پرداخت.

وی از راه‌اندازی سامانه نورینو در حوزه قرآن، عترت و نماز استان خبر داد و افزود: این سامانه به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی و ثبت اطلاعات دانش‌آموزان قرآنی مراکز دارالقرآن و ائمه جماعات مدارس راه‌اندازی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان معرفی این سامانه را در مرحله اول وظیفه مستقیم مدیران مدارس دانست و از کارشناسان و مدیران مراکزدارالقرآن خواست این موضوع را پیگیری کنند.

وی از کارشناسان شهرستان‌ها خواست برای مدیران مدارس جلساتی برگزار کرده و به تشریح سامانه ایجاد شده بپردازند، افزود: با توجه به ایجاد سامانه نورینو کار برگزاری مسابقات قرآنی سهولت یافته است و دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند ثبت‌نام کرده و محتوای مسابقات را دریافت کنند.

نریمانی، روشنگری را از دیگر وظایف کارشناسان و مدیران مراکز دارالقرآن‌ها دانست و گفت: یکی از آیتم‌های سامانه‌ها از جمله نورینو دادن امتیاز به مدیران است و از اینبه بعد رویکرد در دادن اعتبارات به این سمت خواهد رفت.

نعمت‌الله مرادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز استان کردستان در این نشست نیز گزارشی از اقدامات انجام شده این حوزه ارائه و اقدامات صورت گرفته در جهت بهسازی و گسترش مراکز دارالقرآن‌ها را تشریح کرد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان قرآنی در سامانه پادا، از مدیران مراکزدارالقرآن خواست که در جذب دانش‌آموزان نقش فعالی داشته و خود به سراغ مدیران مدارس برای جذب دانش‌آموزان قرآنی بروند.

مرادی یکی از دیگر وظایف مدیران را تبلیغ قرآن در تمام زمینه ذکر کرد و افزود: نحوه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز تغییر یافته و این مسابقات به منظور منظم و منسجم بودن به سامانه نورینو هدایت می‌شود.

وی با اشاره به ثبت اطلاعات ائمه جماعت در سامانه نورینو، از کارشناسان قرآن شهرستان‌ها خواست پیگیری لازم را در این زمینه و برگزاری پیش اجلاسیه نماز داشته باشند.

انتهای پیام