صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۱۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
آیت‌الله کعبی:

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تفکر بسیجی در خط و راستای تفکر اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) و فداکاری برای حفظ این مکتب است، گفت: به واقع بسیج یکی از ارکان مردمی بودن نظام اسلامی است و مردم‌سالاری دینی را می‌توان با وجود یک نیروی مردمی عظیم مانند بسیج تحلیل، بررسی و فهم کرد.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ویژگی‌ها و شاخص‌های قرآنی بسیج و دلیل تأکید امام خمینی(ره) بر تأسیس و تشکیل این نیرو گفت: بسیج از منظر قرآنی به معنای آمادگی مستمر برای حضور در میدان است. انقلاب اسلامی هم خصلتی کاملا مردمی دارد و با حضور مردم در میدان به پیروزی رسید و تداوم یافت و ماندگاری انقلاب اسلامی با حضور مردم در صحنه‌ها و میدان‌های خطر، ایثار، فداکاری، مقابله با دشمنان، ساخت و آبادانی کشور، ایمان و تولید عمل صالح تضمین می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور مستمر بسیج در صحنه برپایه ایمان، جهاد و فداکاری در راه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و در راستای تبعیت از خط فرمان ولایت انجام می‌گیرد، گفت: با این نگاه بسیجی یک نیروی مؤمن، انقلابی، پای کار، وظیفه‌شناس، پیشگام و حاضر درصحنه است که برای اسلام و مردم میدا‌ن‌داری کرده و حاضر است خطر کند.


بیشتر بخوانید:


آیت‌الله کعبی اظهار کرد: این خصوصیات نیز در همه اقشار از اساتید دانشگاه، دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه تا کارگران، ورزشکاران، کارمندان، هنرمندان، تولیدکنندگان، پزشکان، معلمان و زنان و مردان و نوجوانان و جوانان وجود دارد و امروز هم دهه هشتادی‌ها و نودی‌های برخلاف همه تبلیغات سوء دشمنان، بسیجی هستند و لذا خصلت‌های یک بسیجی مختص به یک طبقه، قشر و گروه خاص نیست و همه ملت ایران را در برمی‌گیرد و هر کسی که دارای این ویژگی‌ها باشد دارای هویت و روحیه بسیجی است، هرچند عضو رسمی سازمان بسیج نباشد.

امام علی(ع)؛ اسوه حقیقی بسیجیان

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه در مکتب امام خمینی(ره) بسیجی واقعی امام علی(ع) است، گفت: زیرا امام علی(ع) همواره آماده شهادت و فداکاری در راه خدا و در اطاعت رسول اکرم(ص) بود و بسیجیان نیز از چنین اسوه‌ والایی الگو می‌گیرند. اگر روزی نماد بسیجی شهید فهمیده و شهدای نوجوان و جوان دوران انقلاب و دفاع مقدس بود امروز هم نماد بسیجی واقعی همین مدافعان امنیت هستند که برای حفظ امنیت کشور و آرامش مردم حاضرند در مقابل اغتشاشگران، آشوبگران و تروریست‌های مسلح بایستند و بدون هیچ ادعایی در میدان مبارزه حاضر شوند و خطر کنند و تا مرز شهادت بروند تا مبادا اتفاق ناگواری برای مردم بیفتد که یکی از نمونه‌های بارز آن همین طلبه بسیجی بود که نارنجک را از دست یک اغتشاشگر می‌گیرد و در دستش منفجر می‌شود و او از خوشحالی فریاد می‌زند الحمدلله که مردم آسیب ندیدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تفکر بسیجی را در خط تفکر اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) و فداکاری برای حفظ این مکتب دانست و گفت: به واقع بسیج یکی از ارکان مردمی بودن نظام اسلامی است و مردم‌سالاری دینی را می‌توان با وجود یک نیروی مردمی عظیم مانند بسیج تحلیل و بررسی و فهم کرد.

بسیج؛ نیروی تمام‌کننده اغتشاشات 

آیت‌الله کعبی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین علی(ع) مبنی بر «لَولا حُضُورُ الحاضِرِ و قِيامُ الحُجَّةِ بِوُجودِ الناصِرِ» گفت: بسیجیان کسانی هستند که در هر صحنه و بزنگاهی حاضر می‌شوند و حجت را بر همگان تمام می‌کنند. به نظر من امروز هم در این اغتشاشات، مردم و بسیج برخاسته از مردم تمام‌کننده این ناامنی‌ها و آشوب‌ها هستند و بسیج با طرح‌هایی مانند امنیت محله‌محور می‌تواند مقابل اغتشاشگران بایستد و امنیت، آسایش و آرامش را به جامعه برگرداند و کشور را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهد.

آیت‌الله کعبی بسیج را نیروی مؤمن به خدا و روز آخرت، مخلص، اقدام به‌هنگام، دارای بصیرت و تابع محض ولایت خواند و گفت: مجموعه این ویژگی‌ها باعث دشمنی دشمنان اسلام از جمله آمریکا، اسرائیل و دنباله‌های آنها در منطقه علیه این نیروی مردمی شده و لذا به کینه‌توزی، تنفرپراکنی و تخریب نسبت به بسیج روی آورده‌اند و رسانه‌های وابسته به آنها دائما بر طبل خشونت علیه بسیج و به شهادت رساندن بسیجیان می‌کوبند چون بسیج و روحیه بسیجی را مانع اصلی همه طرح‌ها و توطئه‌های براندازانه و تجزیه‌طلبانه خود در حوادث اخیر می‌دانند.

ایران‌دوستی واقعی بسیج

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان بسیج را مظهر حضور مردم در صحنه فداکاری و پیشگامی در دفاع از انقلاب و ولایت دانست و گفت: دشمنان هم به خوبی فهمیده‌اند تا وقتی که بسیج با روحیه انقلابی در صحنه حاضر است هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. بسیج امروز به واقع با اقدامات خود نشان داده ایران‌دوست واقعی کیست و شعار کدام طرف این صحنه در خصوص وطن، ایران و کشور واقعی و کدام طرف دروغین است و لذا باید گفت بسیج یکی از مدافعان و حافظان اصلی جمهوریت و اسلامیت نظام است.

انتهای پیام