مؤمنیها در ابتدای نشست به تشریح ساختار سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوتو تصویر فراگیر، همچنین مسئولیت اداره کل توسعه شبکه تنظیمگران اجتماعی ذیل معاونت کاربران و تنظیمگری اجتماعی ساترا پرداخت و بر اهمیت گسترش مباحث سواد تنظیمگری صوتو تصویر فراگیر از مقطع ابتدایی و از کلاس اول تحصیلی در نظام آموزشوپرورش تأکید کرد.
وی در ادامه به برنامههای اداره کل توسعه شبکه تنظیمگران اجتماعی در راستای اشاعه سواد رسانهای و سواد تنظیمگری رسانه و اقداماتی از جمله بررسی انتقادات مردمی در سامانه شکایات مردمی ساپرا، برنامهریزی برای برگزاری نخستین جشنواره ملی سواد رسانهای و همکاری با سازمانهای مردمنهاد در راستای تنظیمگری مردم محور در فضای مجازی پرداخت.
مؤمنیها با تأکید بر ضرورت گفتمانسازی در حوزه تنظیمگری فضای مجازی درباره سامانه ساپرا گفت: این بستر فراهم شده تا کاربران در ایجاد یک فضای مجازی پاک در حوزه صوت و تصویر فراگیر مشارکت کنند.
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزشوپرورش هم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دفتر، با تأکید بر اهمیت ویژه سواد رسانهای و آموزش آن در سطوح مختلف و مقاطع مختلف تحصیلی بیان کرد: متأسفانه رویکرد مدارس و خانوادهها بیشتر معطوف به تقویت دروس مرتبط با کنکور برای دانشآموزان است و این امر موجب کمتوجهی به دروس مهارتی از جمله سواد رسانهای شده است.
مذنبی در ادامه به وظایف بخشهای مختلف دفتر انتشارات و فناوری آموزشی از جمله مجموعه مجلات رشد پرداخت و گفت: قبل از شیوع کرونا، شمار این نشریات به ۴۰ میلیون جلد رسید و امروز ۱۲ میلیون جلد از مجموعه مجلات رشد برای سنین مختلف به فروش میرسد.
وی ادامه داد: شبکه رشد، معاونت تولید، انتشارات مدرسه، سینما فلسطین و بنیاد آیسیدیال از ظرفیتهای دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برای ارتقای سواد تنظیمگری صوت و تصویر فراگیر دانشآموزان و خانوادههای آنهاست.
در ادامه طرفین توافق کردند در راستای ترویج سواد تنظیمگری صوت و تصویر فراگیر از ظرفیت تولید محتوا در کتب درسی و مجلات رشد و سایر مجلات و همچنین همکاری در زمینه جشنوارههای رشد استفاده کنند.
انتهای پیام