صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۴۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: قضات و کارکنان دادگستری با رعایت اصل تکریم ارباب رجوع به دور از غرور و تکبر به حرف مردم گوش دهند و درصدد حل مشکلاتشان برآیند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز، 12 آذرماه در سومین نشست مشترک شورای معاونان با رؤسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه استان ضمن تقدیر از مدیران قضایی استان در رسیدگی قاطع به پرونده اغتشاشگران حوادث اخیر استان، گفت: بر اساس آموزه‌های قرآنی و اسلامی، ابتلا و آزمایش انسان در دوران مختلف یکی از سنت‌های الهی است و خیلی از افراد در این آزمایش‌ها امتحان شدند و باید آگاه باشیم که همواره فتنه و دسیسه‌های دشمنان اسلام در کمین است.

وی تأکید کرد: این شیوه از اعتراض در هیچ جای دنیا به هیچ وجه قابل قبول نیست و متأسفانه مشاهده شد که از اعتراض به اغتشاش تبدیل شد و در نهایت قساوت قلب با استفاده از سنگ، قمه و چاقو اغتشاشگران به خیابان‌ها آمده و مقاصد دیگری را دنبال می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: بنابر تأکیدات ریاست قوه قضائیه، در دادگستری استان از همان ابتدای اغتشاشات شعب ویژه رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل شد و با نظارت مستقیم رؤسای دادگستری و دادستان‌های استان به پرونده متهمان رسیدگی و احکام متناسب صادر می‌شود.

وی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های استان کردستان بر تنظیم و اعلام هر چه سریعتر مشخصات پرونده تمامی اغتشاشگران به حوزه ریاست دادگستری کل استان تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی استان ضمن تفکیک معترضان و افرادی که به صورت هیجانی در این اغتشاشات حضور داشته‌اند با عناصر و محرکان اصلی، متناسب با انگیزه و اقدام این افراد، برخورد لازم و قاطع را انجام خواهد داد.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: مدیران قضایی، قضات و کارکنان دادگستری استان باید با رعایت اصل تکریم ارباب رجوع، به دور از غرور و تکبر و با خوش اخلاقی و خوش رفتاری با دقت به حرف مردم گوش دهند و درصدد حل مشکلات حقوقی و قضایی‌شان برآیند.

وی گفت: قضات استان باید در خصوص صدور قرارهای تأمین منتهی به بازداشت، ضمن پرهیز از بازداشت‌های غیر ضرور در خصوص صدور قرارهای تأمین منتهی به بازداشت متهمان با نهایت دقت و وسواس عمل کنند تا تعداد آمار بازداشت‌های منتهی به قرار منع تعقیب و برائت به حداقل برسد و از تضییع حقوق متهمان جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: هرچند که قریب به دو ماه از اغتشاشات اخیر می‌گذرد و این مسائل اقدامات دستگاه قضایی و ضابطان را تحت الشعاع قرار داده، لیکن دادگستری استان از سیاست‌های عالی قوه قضائیه از جمله تحقق سند تحول و تعالی غافل نبوده و پیگیری این سیاست‌ها از اولویت‌های جدی دستگاه قضایی استان است.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی مدون مدیران قضایی استان تأکید کرد و افزود: ضروری است تا پایان سال جاری تمامی شعب رسیدگی دادسرا، محاکم و تجدیدنظر متعارف شده و پرونده‌های مسن و قدیمی در اولویت رسیدگی قرار گیرند.

محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در ادامه این جلسه بر لزوم صدور سریع‌تر احکام برخورد با اغتشاشگران در دادسراهای استان خبر داد و یادآور شد: تشکیل پلیس اجرای احکام کیفری در دادسرای سقز ضروری است.

انتهای پیام