صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۴۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام بر نقش رسانه‌ها در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان تأکید شد.

به گزارش ایکنا از ایلام، محمد سبحان حسنی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری ایلام، عصر امروز، ۱۳ آذرماه، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و با حضور اعضای این نشست، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ابزار‌های جبهه استکبار برای ایجاد اغشتاشات، ابزار رسانه بود که باید ما هم با فعالیت بیشتر با آنان تقابل رسانه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: مرکز هدایت رسانه‌ای برای مقابله با تهاجم رسانه‌ای دشمن و جبهه استکبار با محوریت بسیج رسانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد و خانه مطبوعات ایجاد شود و رسانه‌ها و مطبوعات در روشنگری افکار عمومی پای کار بیایند، زیرا دشمن با ایجاد عملیات روانی سعی دارد دستاورد‌های نظام را کمرنگ کند.

حسنی نقش رسانه‌ها و مطبوعات استان را در خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار بسیار اثربخش عنوان کرد و گفت: ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع از ضروریات و نیاز‌های اساسی امروز جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در این نشست اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در اغتشاشات اخیر پای‌ کار بوده و تلاش شبانه‌روزی داشتند که قابل تقدیر است.

وی گفت: امروز تبلیغات و رسانه در جنگ ترکیبی حرف اول را می‌زند و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای جنگ شناختی علیه ملت ایران برنامه‌ریزی گسترده‌ای کرده‌اند و در فضای مجازی تاخت و تاز می‌کند و اصل نظام و دین و انقلاب را مورد هجمه قرار داده است، باید یک خط پدافندی در حوزه رسانه تشکیل و در مرحله بعدی برای تهاجم به تبلیغات رسانه‌ای دشمن اقدامات لازم انجام شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به پیام امام راحل در خصوص رسانه‌ها و ضرورت نشر اخبار صحیح و متقن برای مردم و مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان، تأکید کرد: امام راحل فرمودند: کسانی که نشر اخبار غیر موثق می‌کنند، باید به دادگاه انقلاب سپرده شوند، امروز متأسفانه آسیبی که در حوزه رسانه‌ها وجود دارد، جدی است.

وی گفت: وقتی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اصل نظام را هدف قرار داده‌اند، دیگر سلیقه‌های سیاسی معنایی ندارد و گروه‌ها و احزاب سیاسی باید پای کار باشند و اعلام موضع کنند و باید افراد نخبه رسانه‌ای تشکیل و در قالب جهاد تبیین مسائل و واقعیت‌ها روشنگری شود.

انتهای پیام