صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۴۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
معاون تبلیغ حوزه‌علمیه قم:

حجت‌الاسلام حسین مردان‌پور گفت: حوزه‌ علمیه به عنوان یک بازوی توانمند کمک‌کار امور تربیتی آموزش و پرورش است تا بتواند خدمتی فرهنگی تربیتی مناسب به دانش‌آموزان ارائه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مردان‌پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: طرح مدارس امین یکی از ۴۰ برنامه عملیاتی میان حوزه و آموزش و پرورش است که در دوره جدید مدیریت آیت‌الله اعرافی رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۲هزار مدرسه طرح امین در کشور فعال هستند، افزود: در همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش درصدد هستیم با همت معاونان تبلیغ استان‌ها این طرح را در ۳۰ هزار مدرسه اجرا کنیم.

مردان‌پور ادامه داد: این طرح در تمامی استان‌ها و اکثر شهر‌های کشور در حال انجام است و بازخورد‌های خوبی در نظرسنجی‌هایی که وزارت آموزش و پرورش و ستاد همکاری انجام داده است، شاهد بوده‌ایم و از طرفی اجرای این طرح از سوی خانواده‌ها و کادر مدارس مورد استقبال قرار گرفته است.

این کارشناس مسائل تربیتی بیان کرد: اجرای کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌های تدارک دیده شده، طرح امین در مدارس از اولویت بالایی برای ما برخوردار است.

وی در ادامه افزود: اکنون در هر جای ایران طلبه دارای شرایط، حاضر باشد کار‌های تبلیغی در چارچوب برنامه‌های حوزه و آموزش و پرورش انجام دهد، ما با آغوش باز می‌پذیریم.

استاد حوزه‌ علمیه افزود: طرح تربیتی امین تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۴ هزار مدرسه را تحت پوشش قرار داده، اما اکنون این تعداد به ۲۲ هزار مدرسه رسیده است و در همین راستا قریب به ۴۰ هزار طلبه در سطح کشور ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از مصاحبه تقریبا از هر دو نفر، یکی پذیرفته شده و برای این طرح آموزش داده شده‌اند.

معاون تبلیغ حوزه‌علمیه قم ادامه داد: به منظور افزایش توانمندی مبلغان آموزش‌های ویژه در ۲۰۴ ساعت در نظر گرفته شده است که بخشی از آن در قالب بسته امین ۱ و ۲ در سامانه مهارت‌خانه طلاب بارگزاری شده است، تقریبا ۲۰ هزار نفر این دوره‌ها را گذراندند و بسته سوم آن به صورت حضوری در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در اجرای آموزش‌ها طی دو سال کرونا با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که با انتقال بستر آموزش به سمت مجازی، بخشی از این مشکلات گذشته را جبران کرده‌ایم و اکنون کم‌کم به سمت آموزش حضوری و روال قبل برمی‌گردیم.

مردانپور در ادامه به حمایت محتوایی از مبلغان طرح امین اشاره کرد و گفت: به همین منظور ماهنامه سفیر امین آماده و در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد. هم چنین کانال مدارس امین در بستر شبکه اجتماعی ایتا راه اندازی شده که به صورت روزانه برای مقاطع مختلف تحصیلی محتوا بارگزاری می‌شود.

انتهای پیام