صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۵۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مطالبه‌گری یک ارزش است، گفت: دانشجو باید مطالبه‌گر باشد اما برای اینکه این مطالبه‌گری پیامد و نتیجه مطلوب در پی داشته باشد نیاز است که فضای امنی در جامعه داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شامگاه، 16 آذرماه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد، با تأکید بر ارزشمند بودن مطالبه‌گری گفت: دانشجو باید مطالبه‌گر باشد اما برای اینکه این مطالبه‌گری پیامد و نتیجه مطلوب در پی داشته باشد نیاز است که فضای امنی در جامعه داشته باشیم و مطالبه کردن سبب بر هم زدن این فضا نشود.

وی با ابراز خرسندی از فرهیخته بودن مدیران فارس افزود: خوشبختانه استاندار فارس و نماینده ولی‌فقیه در استان از اساتید برجسته و ارزشمند هستند که به موقع و مناسب در جمع دانشجویان حضور می‌یابند. 

حسینی با اشاره به شمار بالای دانشگاه‌ها و دانشجویان در استان اظهار کرد: استان فارس دارای ۱۴۸ مرکز آموزش عالی و دانشگاهی و ۱۶۸ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر تحقق منویات رهبری در خصوص دانشگاه و دانشجویان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر آنهایی که می‌خواهند دانشگاه‌های ما سیاسی نباشند، لعنت می‌فرستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب فرهنگی ناشی از شیوع کرونا بر فضای دانشگاه تاکید کرد و گفت: کرونا سبب شد تا حدود سه سال در فضای حقیقی از محیط فرهنگی دور بمانیم و امیدواریم برای تقویت حوزه فرهنگی در دانشگاه‌ها شاهد اقدامات و گام‌های موثر باشیم.

حسینی با تصریح اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده شنیدن مسائل و مشکلات دانشجویان است، گفت: مطالبه‌گری یک ارزش است و  دانشجو باید مطالبه کردن اصولی و درست را برای کسب نتیجه مطلوب در دانشگاه به انجام برساند.

انتهای پیام