صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۵۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در ۷۹ مرکز کشور ایجاد و اضافه شده است، افزود: ۸۵۰ مرکز بهداشتی در دولت سیزدهم افتتاح شده و تا پایان سال نیز ۲ هزار مرکز دیگر هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز، 17 آذر، در دیدار با آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، به ظرفیت‌های استان در ابعاد مختلف اشاره و تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در حوزه بهداشت و درمان اقدامات قابل توجهی انجام شده که مهم‌ترین آن کنترل و مدیریت بیماری است.

وی بیان کرد: در شرایطی دولت سیزدهم روی کار آمد که روزانه ۵۰ هزار مراجعه کرونایی، ۲۰ هزار نفر بستری، 8 هزار بیمار بدحال وجود داشت و بالای ۷۰۰ نفر در روز بر اثر این ویروس جان خود را از دست می‌دادند. تا قبل از دولت سیزدهم ۱۸ میلیون واکسن تزریق شده بود، اما با روی کار آمدن این دولت، کار تزریق واکسیناسیون با حجم بالا شروع شد و تاکنون ۱۵۵ میلیون واکسیناسیون انجام شده است.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تا آذرماه سال گذشته، ۱۲۲ هزار فوتی بر اثر این بیماری در کشور ثبت شد و از آذر ۱۴۰۰ تاکنون ۱۴ هزار نفر فوت کرده‌اند، گفت: دانشمندان ایرانی در تولید واکسن بسیار موفق عمل کردند و ۶ مرکز تولید واکسن با انوع و اقسام پلتفورم‌ها واکسن تولید کرد تا جاییکه امروز نه تنها بی‌نیاز از واکسن هستیم، بلکه می‌توانیم صادرات کنیم.

وزیر بهداشت و درمان گفت: ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در ۷۹ مرکز کشور ایجاد و اضافه شده است و تا پایان سال نیز 7 هزار و ۷۰۰ تخت دیگر هدف‌گذاری شده است. هر هفته آمادگی افتتاح مراکز درمانی متعدد را در کشور داریم. همچنین در بحث بیمه سلامت نیز امسال ۶ هزار میلیارد تومان به این مهم اختصاص یافت که در راستای آن ۶ میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه بیمه رایگان شده‌اند و تنها حدود یک تا یک و نیم میلیون نفر دیگر در کشور بدون بیمه هستند که سه ماه فرصت داده شده تا آزمون وسع از آنان گرفته شود.

وی در تشریح تعرفه‌های پرستاری نیز گفت: تعرفه پرستاری که در سال 8۶  تصویب شده بود، اجرا نشد. با توجه مجلس شواری اسلامی و تلاش‌های صوت گرفته، 5 هزار میلیارد تومان نیز به این مهم اختصاص یافت و تعرفه پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت و هیئت دولت به تصویب رسید و ماه گذشته اجرایی و پرداخت شد. امسال نیز در خصوص ظرفیت پزشکی، ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانشجو پذیرش شده که این رقم در سال گذشته، 7 هزارنفر بود و امسال برای نخستین بار در طول تاریخ انقلاب، 4 هزار دانشجوی تخصصی در همه رشته‌ها جذب شده که برای آینده کشور بسیار خوب است.

به گفته عین‌اللهی برای داروی کشور ارز ترجیحی داده می‌شد و جمهوری اسلامی تنها به ۸۵ میلیون نفر مردم کشور خود را دارو نمی‌داد، بلکه به ۴۰۰ میلیون نفر از مردم کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و پاکستان ارسال دارو داشت؛ زیرا قیمت دارو در کشور ارزان بود و به این کشورها قاچاق می شد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه ارز ترجیحی به افراد دیده می‌شد، فاکتورها و پیش فاکتورها واقعی نبود و برای رفع این مشکل در مجلس امسال اجازه داده بود تا وزارت خانه بتواند در بحث دارو ارز ترجیحی را به نیمایی تغییر دهد و در این راستا، طرح دارو یار شروع شد که باعث شد تا اختلاف ارز ترجیحی و نیمایی به مصرف‌کننده داده شد.

وزیر بهداشت و درمان در پایان با بیان اینکه۸۵۰ مرکز بهداشتی در دولت سیزدهم افتتاح شده و تا پایان سال نیز ۲ هزار مرکز دیگر هدف‌گذاری شده است، افزود: متاسفانه این وزارتخانه مشکلاتی در بحث آمبولانس دارد؛ زیرا در اغتشاشات اخیر، ۱۲۰ دستگاه آمبولانس دچار آتش‌سوزی شدند که برخی از آنها قابل استفاده نیست.

انتهای پیام