صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۵۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

امام جمعه کنگاور با بیان اینکه اینکه حضرت زهرا(س) بزرگترين جهاد کننده و مروج جهاد تبیین بود، گفت: ایشان از ولایت، از غربت و مظلومیت امام علی(ع) دفاع کرد و امروز باید از بانوی عالم حضرت زهرا(س) الگو بگیریم و روشنگری کنیم.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام علی محمد لروند، امام جمعه کنگاور، شب گذشته 17 آذرماه در یادواره شهدای محله ایثار میدان جهاد ملایر و یادبود شهید مدافع امنیت شهید پاسدار سرگرد علی نظری در حسینیه امام علی(ع) اظهار کرد: ما هر چه داریم از خون شهداست.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در اغتشاشات اخیر بیش از هر گروهی در پی انحراف و کشاندن دانش آموزان به خیابان‌ها بودند، گفت: طبق گفته و اذعان خودشان آنها بیش از ده سال است که بر روی نوجوانان و دانش آموزان ما سرمایه گذاری کرده‌اند.

امام جمعه کنگاور تصریح کرد: دشمن روی دانش آموزان کار کرده است و ریشه این مشکلات فاصله گرفتن از قرآن، اهل بیت و اعتقادات، حرمت‌ها و سنت.ها است که باعث می‌شود نوجوانان ما فریب حرف دشمنان را بخورند.

وی افزود: بزرگترین هدف دشمن خانواده است و از طریق ماهواره و فضای مجازی دنبال رسیدن به اهداف خود بوده و تا حدودی هم موفق شده و مهمترین اصل خانواده یعنی مادر را نشانه گرفته و این را خود دشمن اذعان می‌کند.

لروند افزود: وقتی حرمت خانواده شکست شد حرمت امام حسین(ع) و اهل بیت نیز شکسته می‌شود و اگر مراقب نباشیم دچار آسیب بیشتری می‌شویم.

امام‌جمعه کنگاور در ادامه با بیان اینکه دشمن امروز از انقلاب اسلامی و رهبری‌ به عنوان‌ حکومت دیکتاتوری نام می‌برد، گفت: آنها جای حق و باطل و معروف و منکر را عوض می‌کنند، این جای افسوس و اشک ریختن دارد که برخی با دشمن همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سلیبتری‌ها در این اغتشاشات دشمن را همراهی کردند، گفت: ایران پیشرفت‌ها و دستاوردهای زیادی داشته و امروز نیاز است این پیشرفت‌ها و دستاوردها به عنوان جهاد تبیین از سوی روحانیون و اساتید دانشگاه و بسیجیان بیان شود.

وی با گریزی به سابقه درخشان مسلمانان و پیشرفت‌های آنها گفت: بسیاری از علوم و فنون از جمله پزشکی، مهندسی، شیمی و... ریشه در کشور ما و دانشمندان ایرانی از جمله بوعلی سینا، زکریای راضی، خواجه نصیرالدین طوسی و... دارد و امروز دانشگاه‌های معتبر دنیا همچنان از این علوم بهره گرفته‌اند.

وی یادآور شد: کسانی که اسلام و مسلمانان را نسلی عقب افتاده می‌دانند سخت در اشتباهند و دانشمندان بزرگ دنیا اذعان می‌کنند که شاگرد مسلمانان و دانشمندان ایرانی از گذشته تا امروز بوده‌اند.

لروند با اشاره به اینکه برخی خود را به راهی دیگر زده و انگار نه انگار خطر دشمن ما را تهدید می‌کند، افزود: مثل همیشه رهبر هوشمند و مدبر متوجه خطر شدند و از جهاد تببین نام بردند و امروز جهاد تببین نجات جوانان از دست دشمن است.

وی با بیان اینکه اینکه حضرت زهرا(س) بزرگترين جهاد کننده و مروج جهاد تببین بود، گفت: ایشان از ولایت، از غربت و مظلومیت امام علی(ع) دفاع کرد و امروز باید از بانوی عالم حضرت زهرا(س) الگو بگیریم و روشنگری کنیم.

امام جمعه کنگاور اضافه کرد: در فراخوان روزهای اخیر که دشمن اعلام کرد، مردم بصیر همراهی نکردند و این به خاطر خون شهدا است اقتدار و عزت نظام و پرچم ما به خدا خون شهدا است و این مردم دلشیفتگان رهبر هستند و اگر روزی رهبر اراده کند پوزه همه دشمنان داخلی و خارجی را به خاک خواهیم مالید.

وی در ادامه خطاب به سلبریتی‌ها گفت: سلبریتی‌ها بدانند مردم ما صبور هستند و برای این نظام خون دادند و 43 سال تحمیل کردند و در همه صحنه‌ها هستند. برای این نظام خیلی خون دل خوردیم و هزینه دادیم و این که عده‌ای می‌گویند، اگر زمان شاه هم بود این پیشرفت‌ها بود، در طی 1500 سال حکومت شاهنشاهی چه پیشرفت‌هایی داشتیم؟

انتهای پیام