وی ادامه داد: دانشگاهزدگی در عرصه پژوهش از چالشهای دیگر است. نباید کارهای پژوهشی برونسپاری شود بلکه باید خود افرادی که در حوزه تعلیم و تربیت حضور دارند، پژوهش انجام دهند. در حاشیه قرار گرفتن پژوهش در آموزش و پرورش در سطح فرآیندها و ساختارها چالش بعدی است. همچنین ضعف روحیه پرسشگری و مطالعه از دیگر چالشهای این عرصه است.
لطیفی تأکید کرد: باید دانشآموزان را پرسشگر تربیت کنیم. پرسش اولین گام پژوهش است و باید به دانشآموزان اجازه پرسشگری داده شود. به آینده دانشآموز و معلمی که پرسشگر نباشد نمیتوان چشمانداز پژوهشی داشت.
وی افزود: در دوره فعلی نگاه تقویت پژوهش در همه دستگاه وجود دارد که فرصت مناسبی است. اتفاقات اخیر نشان داد که سرمایهگذاری بر آموزش و پرورش هزینه نیست، بلکه بسیار مهم و نیاز است.
انتهای پیام