صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۷۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اجرای طرح «تربیت مهدوی» در مدارس گفت: دستورالعمل این طرح به مدارس ابلاغ و مدارس در قالب آن فعالیت‌های مهدوی را اجرا می‌کنند.

به گزارش ایکنا از یزد، سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، ۲۴ آذرماه در اولین جلسه کمیته طرح تربیت مهدوی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، از برگزاری دعای ندبه در مدارس استان خبر داد و گفت: صبحگاه‌های انتظار از نهم ربیع آغاز شده و خادمان مسجد مقدس جمکران با حضور در مدارس رنگ و بوی مهدوی به مدارس می‌بخشند و امیدواریم این حرکت استمرار داشته باشد.

غفاریان افزود: پس از واگذاری نمایشگاه مهدوی «ذخیره طلایی» به اداره دارالقرآن آموزش و پرورش برخی ایرادها اصلاح شد و روحانیون طرح امین به عنوان راوی در این نمایشگاه فعالیت دارند و البته برخی ایرادهای محتوایی نیز باید رفع شود که امیدواریم در این زمینه از حمایت بنیاد بهره‌مند شویم.

مجتبی بهجت، مسئول دبیرخانه طرح تربیت مهدوی اداره کل آموزش و پرورش یزد نیز در این نشست گفت: دستورالعملی تحت عنوان طرح «تربیت مهدوی» از ابتدای سال تحصیلی به مدارس ابلاغ و مدارس در قالب این دستورالعمل فعالیت‌های مهدوی خود را اجرا می‌کنند، دعای ندبه هر هفته همزمان در حداقل 10 مدرسه در سطح استان برگزار و فضای جذاب و دلنشینی برای این دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان ایجاد می‌شود.

بهجت با اشاره به برگزاری جلسات و همایش‌های ویژه رابطان مهدویت مدارس افزود: طرح «بیعت در غربت» از دیگر برنامه‌هایی است که در زمینه مهدویت اجرا می‌شود و آیین افتتاحیه در حسینیه ثارالله برگزار شد. همچنین دوره ضمن خدمت دو روزه در اردوگاه شهید رجایی با حضور اساتید مهدوی و قرآنی از دیگر برنامه‌های شاخص در این حوزه است.

مسئول دبیرخانه طرح تربیت مهدوی با اشاره به مسابقه کتابخوانی عطر انتظار گفت: این مسابقه ویژه دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی و فرهنگیان در قالب آزمون‌های مجازی و حضوری برگزار خواهد شد و تاکنون 3500 دانش‌آموز و 1500 فرهنگی ثبت‌نام کرده‌اند و آزمون مرحله اول این مسابقه در بهمن‌ماه همزمان با دهه فجر برگزار خواهد شد.

محمد حسین شمس‌الدینی، رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با توجه به مصوبه جلسه قبل مبنی بر اضافه شدن بخش سرود مهدوی در جشنواره سرود گفت: این مسئله در پیش‌نویس جشنواره اضافه شده است و منتظر ابلاغیه وزارت‌خانه هستیم و سرودی نیز قرار است با مشارکت بنیاد تولید شود که می‌توان این سرود را در مدارس و در مناسبت‌های مختلف اعم از صبحگاه‌های انتظار، نیمه شعبان و نهم ربیع همخوانی کرد.

انتهای پیام