صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۷۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه یکی از پایه‌های مهم جنگ نرم، جنگ روایت‌ها است گفت: در چنین جنگی دشمن با روایت غیر واقعی دو هدف، تحریف حقایق و وارونه نشان دادن واقعیات و همچنین تضعیف امید و اراده در مردم را دنبال می‌کند.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 25 آذرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به خطابات آیه 6 سوره تحریم گفت: هر انسانی نسبت به خودش و همچنین نسبت به خانواده‌اش وظایفی دارد که در مرحله نخست باید آن وظایف را به درستی بشناسد و آنگاه خود را ملزم بداند که به آنها عمل کند. در این آیه شریفه به یکی از آن وظایف اشاره شده است و آن اینکه خود و خانواده خود را از آتش حفظ کنید.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه 15 سوره زمر، هنگامی که می‌خواهد زیانکاران عالم را معرفی کند، می‌فرماید آنها کسانی هستند که نسبت به خود و خانواده خود احساس مسئولیت نمی‌کنند. همچنین در آیه 45 سوره شوری می‌فرماید: سرانجام این کوتاهی در انجام وظیفه، عذاب دائم جهنم است. بنابراین همه باید این وظیفه را جدی بگیرند. به ویژه در این دوران که شیاطین روزگار با تمام توان وارد میدان شده‌اند تا خانواده‌ها را به سوی بدبختی و جهنم بکشانند.

دهقان‌نیری با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) بیان کرد: یکی از برکات ماندگار و خیر کثیر صدیقه اطهر(ع) تسبیحات آن حضرت است، یعنی گفتن ۳۴ بار الله اکبر و ۳۳ بار الحمدلله و ۳۳ بار سبحان الله. تسبیح حضرت زهرا(س) زمان خاصی ندارد ولی در دو زمان بیشتر سفارش شده است. یکی در هنگام خوابیدن و دوم بعد از نمازهای واجب و مستحب. امام باقر(ع) در این حدیث شریف در آثار و برکات این تسبیح می‌فرماید: هرگاه کسی تسبیح حضرت زهرا(س) بگوید و پس از آن استغفار کند، گناهانش آمرزیده می‌شود. این تسبیح به حسب ظاهر صد ذکر است ولی در میزان اعمال یک هزار ذکر نوشته می‌شود، و باعث طرد شیطان و خوشنودی خداوند خواهد شد.

امام جمعه شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از پایه‌های مهم جنگ نرم جنگ روایت‌ها است. جنگی که یک صف آن روایت دروغ و یک صف آن روایت بر اساس واقعیت‌ها است. در چنین جنگی دشمن با روایت غیر واقعی دو هدف، تحریف حقایق و وارونه نشان دادن واقعیات و همچنین تضعیف امید و اراده در مردم را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: اهل سقیفه از همین طریق موفق شدند سقیفه را بر جامعه حاکم سازند و غدیر را کنار بزنند و جامعه اسلامی را به سمتی بکشانند که صدیقه اطهر سیمای آنها را اینگونه معرفی می‌کند. «ظَهَرَ فِيكُمْ حَسِيكَةُ النِّفَاقِ» حسیکه به معنی خار است. یعنی سرزمین پر از خار نفاق در بین شما ظاهر شد. «وَ سَمَلَ جِلْبَابُ الدِّينِ» جلیلی به پوشش گفته می‌شود که همه بدن را می‌پوشاند. پوشش دینی در بین شما کمرنگ و بی‌خریدار گشت.

دهقان‌نیری افزود: «وَ نَطَقَ كَاظِمُ الْغَاوِينَ» غاوی به کسی گفته می‌شود که راه و هدف هر دو را گم کرده است. چنین افرادی سخنگوی دین شده‌اند. «وَ نَبَغَ خَامِلُ الْأَقَلِّينَ» نبغ به معنای ظهور است. خامل يعنی گمنام. اقلين هم يعنی فرصت طلب‌ها. يعنی فرصت طلب‌ها به صحنه آمدند. «وَ هَدَرَ فَنِيقُ الْمُبْطِلِينَ فَخَطَرَ فی عَرَصاتِكُمْ» هدر به فرياد شتر می‌گویند. یعنی لیدرها و جلوداران باطل وارد صحنه شدند و فرياد برآوردند، و در جمع شما به دنبال تحرک شما هستند.

وی اضافه کرد: «وَ أَطْلَعَ الشَّيْطَانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ هَاتِفاً بِكُمْ، فَأَلْفَاكُمْ لِدَعْوَتِهِ مُسْتَجِيبِينَ، وَ لِلْغِرَّةِ فِيهِ مُلَاحِظِينَ» و شیطان از مخفی گاهش سر در آورد و شما را به سوی دعوت کرد و شما او را اجابت کردید. و بخاطر منافع خودتان با شیطان کنار آمدید. این همه تغییر در بین مسلمانان، همه در کنار جنگ روایت‌ها پیش آمد.

امام جمعه شاهدیه گفت: فتنه‌گران سقیفه با جنگ روایت توانستند «حسینا کتاب الله» را به جای «کتاب الله و عترتی» بنشانند. آنان با جنگ روایت توانستند اتهام قدرت طلبی را به امیر مؤمنان علی(ع) بزنند و خود را خیرخواه جامعه اسلامی معرفی کنند. آنها با جنگ روایت توانستند خروجی سقیفه را حق و جریان غدیر را باطل جلوه دهند و جای ظالم و مظلوم را عوض کنند.

وی تصریح کرد: این برای ما عبرت تاریخ است که چگونه دشمن می‌تواند با روایت دروغ اراده و فکر مردم را در دست بگیرد و به هر طرف که می‌خواهد آنها را بکشاند.

انتهای پیام