صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۷۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه گفت: برگزاری کلاس‌های قرآن در مراکز قرآنی موجب می‌شود تا افراد ضمن یادگیری در برقراری ارتباط اجتماعی نیز ارتقا پیدا کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عارف رازیانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه امروز، 27 آذرماه طی بازدید و سرکشی از خانه قرآن متقین در روستای سبدلو این شهرستان گفت: نشست آموزشی فرصتی را برای حضور تمام افراد در هر قشر و صنفی مهیا می‌کند و بدون هزینه و تردد خاص، در محل زندگی و بدون کمترین مشکل می‌توانند به یکی از کلاس‌های آموزشی مورد نیاز دست پیدا کنند.

وی با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در کلاس‌های آموزشی قرآن افزود: هدف عمده در تشکل‌های قرآنی آموزش و ترویج مفاهیم قرآن کریم بین افراد جامعه است که با توجه به اثرگذاری این خانه قرآنی بین مردم این هدف محقق شده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه بیان کرد: برگزاری گردهمایی‌های قرآنی به صورت دسته جمعی تداعی‌گر نوع خاصی از محافل و مجالس قرآنی است که در گذشته بیشتر نمود داشت و نقش این نشست‌ها در انس بیشتر مردم با قرآن بر کسی پوشیده نیست چرا که باعث پیوند مردم جامعه با قرآن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مسائل مهم در جلسات قرآن، پرداختن به مفاهیم قرآن است، افزود: مربیان باید این وظیفه را به خوبی انجام دهند و با ترجمه و تفسیر قرآن برای شرکت‌کنندگان مفاهیم انسان‌ساز آن را در زندگی جاری و ساری کنند.

رقیه پناهی، مدیر خانه قرآن متقین شهرستان بانه با اشاره به برگزاری کلاس‌های قرآنی در این مؤسسه به صورت مستمر در تمام فصول سال گفت: در حال حاضر این خانه قرآن 150 نفر مخاطب قرآن‌آموز دارد و در خانه عالم روستا مستقر است.

وی افزود: کلاس‌های قرآنی این خانه‌های قرآنی به صورت مداوم در رشته‌های مختلف حفظ، تفسیر، روخوانی و روانخوانی، صوت و لحن و برای رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

مدیر خانه قرآن متقین شهرستان بانه با اشاره به اینکه قرآن چراغ هدایت و نور رحمت الهی است و یادگیری این هدیه آسمانی موجب سعادت بشریت می‌شود، یادآور شد: با عنایت به جایگاه کلام‌الله مجید و اهمیت و نقش بی‌نظیر آموزه‌های انسان‌ساز و هدایت‌بخش قرآن کریم در هدایت جامعه اسلامی و در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی این خانه قرآن فعالیت‌های خود را روز به روز بیشتر بسط و گسترش می‌دهد.

انتهای پیام