صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۹۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) بسیار حائز اهمیت است، گفت: حضرت زهرا (س) مجاهد اول در جنگ شناختی دشمن بود، اگر روشنگری‌های حضرت زهرا (س) نبود، رسالت پیامبر و ولایت امیرالمؤمنین به فراموشی سپرده می‌شد.

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، گفت: زمانی که پیغمبر (ص) مبعوث به رسالت می‌شود، خدا به پیامبر فرمود بگو من پیامبر همه مردم هستم، در هر جای زمین و هر مملکتی که زندگی می‌کنند، با هر زبانی که صحبت می‌کنند و هر رنگ و آیینی که دارند در حالی که پیامبران پیشین برای قوم یا بخشی از قوم خود مبعوث به رسالت شده بودند اما خدا به پیامبر (ص) فرمود بگو من فرستاده خدا برای همه اهل عالم هستم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ما همان‌طور که به پیغمبر و قرآن ایمان داریم، به حضرت مسیح و کتاب آن حضرت نیز اعتقاد داریم، البته نه کتاب تحریف شده، بلکه کتاب حقیقی ایشان و وظیفه ماست که به انجیل حقیقی ایمان داشته باشیم.

وی تأکید کرد: ما اگر یک پیغمبر را هم قبول نداشته باشیم، مسلمان نیستیم، ما مسلمانان به همه پیغمبران و به همه کتب آسمانی ایمان داریم و یقین داریم همان‌طور که در آخرالزمان حضرت مسیح (ع) به امام زمان (عج) اقتدا می‌کند، مسیحیت در دنیا نیز با مسلمانان هماهنگ می‌شوند که البته امروزه نیز آثار آن را در همه جای دنیا مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اسلام همه کتب آسمانی و همه انبیای الهی را قبول دارد، باید پیروان انبیای الهی بدانند که دین اسلام مقابل آن‌ها نیست بلکه ادامه دهنده راه انبیاء (ع) پیشین است.

وی با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: راجع به حضرت زهرا (س) فرموده‌اند سیده نساء‌العالمین من الاولین‌والآخرین، راجع به حضرت مریم (س) نیز آمده که سید نساء‌العالمین است، از ائمه اطهار (ع) سؤال کردند که مریم (س) بزرگ زنان عالم است یا فاطمه (س)؟ ائمه فرمودند هر دو اما مریم (س) سرور و بزرگ زنان عالم در زمانه خویش است و فاطمه (س) سرور زنان عالم از ابتدا تا انتهای خلقت و در همه جای عالم است و در قیامت هم سیده زنان اهل بهشت است.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: زمانی که صحبت از حضرت زهرا (س) می‌شود خوب است توجه کنیم که آن حضرت نمونه یک زن کامل دینی هستند، اینکه ایشان سیده زنان عالم است یعنی خداوند شخصیتی به آن حضرت داده که همه زنان عالم که دنبال یک الگو، سرمشق، معلم و مربی می‌گردند باید بدانند که آن الگو حضرت زهراست. 

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) در ایمان و بصیرت الگوست، حضرت نخستین شخصیتی بود که مظلومیت ولایت امیرالمؤمنین (ع) و جایگاه آن حضرت را شناخت و جان خویش را گذاشت تا دیگران را هم روشن کند و به دیگران بصیرت ببخشد. آن حضرت در فرزندپروری نمونه عالم هستی است و فرزندانی مانند امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را در دامان خویش پرورش داد.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: اگر خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) را با دقت مطالعه کنیم می‌بینیم که آن حضرت چقدر در روشن کردن افکار مردم اثر داشت و اگر روشنگری حضرت نبود، دینی باقی نمی‌ماند.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: همان‌طور که می‌گوییم اگر روشنگری حضرت زینب (س) در کربلا اتفاق نمی‌افتاد، آرمان‌های امام حسین (ع) و کربلا نشر پیدا نمی‌کرد، در خصوص رسالت نبی مکرم اسلام (ص) و ولایت امیرالمؤمنین (ع) نیز می‌گوییم اگر روشنگری‌های حضرت زهرا (س) نبود، رسالت پیامبر و ولایت امیرالمؤمنین به فراموشی سپرده می‌شد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) مجاهد اول در جنگ شناختی دشمن بود، دشمن در جنگ شناختی تلاش می‌کند که فرزندان کشور برای اجانب کار کنند و به شهدا و آرمان‌های والای خود بی‌تفاوت شوند و این جنگ شناختی را در صدر اسلام نیز شروع کردند، به‌گونه‌ای که بخشی از جامعه از حضور امام علی (ع) در مسجد متعجب شدند و کاری کردند تفاوت حضرت با معاویه شناخته نشود.

وی اضافه کرد: در جنگ شناختی دشمنان تلاش کردند تا چهره حقیقی یزید شناخته نشود و یزید شراب خوار جای پیغمبر بنشیند و این نتیجه جنگ شناختی دشمن بود که امروز نیز دشمن با این رویکرد تلاش می‌کند به ما آسیب بزند و باید با جهاد تبیین در این جنگ مقابل دشمن قرار بگیریم و آنها را شکست دهیم و برای این مهم همه باید قیام کنیم تا شناخت فرزندان را تغییر ندهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در زیارت‌نامه ائمه اطهار (ع) می‌خوانیم خدا بکشد آنهایی که با دست خود و یا با زبان‌هایشان شما را کشتند! دشمن آمد شناخت مردم را تغییر داد و همان‌ها قاتل ائمه اطهار (ع) شدند. در جنگ صفین به امیرالمؤمنین (ع) گفتند ما در این جنگ شک کردیم و نمی‌دانیم با تو باید همراه شویم و یا با دشمن تو همراه شویم و اینها نتیجه جنگ شناختی دشمن بود.

انتهای پیام