صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۹۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از اعلام 1369 دانش آموز بازمانده از تحصیل به خراسان شمالی توسط وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش 1369 دانش آموز بازمانده از تحصیل 6 تا 11 سال در استان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله پایش هستیم و 274 پیگیری کننده در حال شناسایی دانش آموزان هستند.

وی با بیان اینکه تا به امروز 629 دانش آموز شناسایی و پیگیری شدند، اضافه کرد: تاکنون 50 دانش آموز نیز به علت‌های مهاجرت، فوت و... از لیست دانش آموزان استان خراسان شمالی حذف شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی با تأکید براینکه برای شناسایی کامل دانش آموزان نیاز به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان داریم، ادامه داد: تا 20 دی ماه تعداد 1369 دانش آموز باید تعیین تکلیف شوند.

بدخشان با تأکید براینکه بررسی‌ها در لایه‌های پایین در حال انجام است، اظهار کرد: شرایط ویژه ۲ سال اخیر به‌ علت شیوع ویروس کرونا و مشکلات آموزش مجازی برای برخی از دانش‌آموزان نیز به بازماندگی از تحصیل برای برخی کودکان دامن زد.

وی در رابطه با نرخ گذر تحصیلی دانش آموزان ابتدایی خراسان شمالی تصریح کرد: نرخ گذر تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی استان 95.5 و دانش آموزان 6 پایه ابتدایی 98.5 است که از میانگین کشوری نیز بالاتر هستیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در پایان بیان کرد: پس از در اختیار قرار دادن دسترسی سامانه کشوری به خراسان شمالی، تعداد دانش آموزان جذب شده نیز مشخص می‌شود و برای ما نیز جذب این دانش آموزان باز مانده از تحصیل از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام