صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۰۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

کارگاه آموزشی «جهاد تبیین» ویژه فعالان قرآنی و هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در مریوان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، احمد کریمی، یکی از اساتید حوزه جهاد تبیین در کارگاه آموزشی «جهاد تبیین» ویژه فعالان قرآنی و هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی که امروز، هشتم دی‌ماه در محل سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم تبیین را در معارف اسلامی ریشه‌یابی کنیم، مشاهده می‌کنیم که اصولاً پیامبران برای تبیین حقایق عالم، وجود خود انسان، ظرفیت‌های انسان و تعیین مسیر حرکت انسان آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نام‌های قرآن کریم «بیان» است بیان است: خداوند متعال در آیه 138 سوره آل عمران در این باره می‌فرماید: «هَٰذَا بَيَانٌ لِلنَّاسِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةٌ لِلْمُتَّقِينَ؛ این [قرآن] برای مردم، بیانگر [حوادث و واقعیات] و برای پرهیزکاران، سراسر هدایت و اندرز است».

این استاد دانشگاه بیان کرد: «جهاد تبیین» موضوعی است که ماه‌های اخیر در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه «جهاد تبیین» یک فریضه است، یک فریضه‌ی قطعی و فوری بوده و هر کسی که می‌تواند باید در این حوزه ورود کند، افزود: این امر خطابی عمومی است چراکه همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی ایران، مخاطب هستند و می‌توانند در عرصه جهاد تبیین ایفای نقش کنند.

کریمی با تأکید بر اینکه مسئولان در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند، یادآور شد: امروزبا توطئه رسانه‌ای دشمن، تبیین به جهاد تبدیل می‌شود؛ جهادی که وظیفه همه به‌ ویژه علما، اساتید، نخبگان، رسانه‌ها، مربیان و اساتید قرآنی و بانوان اندیشه‌ورز قرآنی و دینی است و در این زمینه شماها وظیفه سنگینی بر دوش دارید.

انتهای پیام