صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۰۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به حضور کاروان هنری «روایت حبیب» از 8 الی 11 دی ماه در یزد، برنامه‌های این کاروان را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا از یزد، حسام سالکی، رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به حضور «کاروان هنری روایت حبیب» از 8 تا 11 دی در یزد گفت: این کاروان به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، به مدت سه روز برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در مناطق مختلف استان اجرا خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری یزد افزود: این برنامه‌ها از صبح امروز، پنجشنبه، 8 دی ماه آغاز شده، در نخستین گام در ویژه‌برنامه پاورقی، محفل تحلیل و بررسی کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم»؛ روایت خاطرات علی شیرازی به کوشش سعید علامیان از ساعت 10 با حضور راوی کتاب، محمدعلی جعفری نویسنده و کارشناس و جمعی از نویسندگان استان در حوزه هنری یزد برگزار شد.

سالکی ادامه داد: نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع شهید سلیمانی با عنوان «فقط برای خدا» نیز ساعت 13 امروز در طبقه دوم مجتمع تجاری ستاره برای بازدید عموم افتتاح شد.

وی اجرای برنامه «سفیر روایت» را از دیگر برنامه‌های روز نخست این رویداد برشمرد و با بیان اینکه کاروان سیار روایت حبیب مجموعه‌ای با امکانات صوتی، نورپردازی و… است و فضایی کاملاً مردمی دارد، اظهار کرد: این برنامه با اجرای شعرخوانی، نمایش، نقالی، پرده‌خوانی، حماسه‌خوانی، سرود و موسیقی، نماهنگ و... در امیرچقماق برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان، دیدار با خانواده یکی از شهدای مدافع حرم را از برنامه‌های روز دوم این رویداد اعلام کرد و با اشاره به دایر بودن نمایشگاه آثار تجسمی «فقط برای خدا» از ساعت 16 تا 23 جمعه 9 دی در مجتمع تجاری ستاره گفت: برنامه سفیر روایت، 9 دی نیز از ساعت 10 صبح در مجومرد شهرستان اشکذر اجرا و سپس ساعت 18 جمعه در میدان نعل اسبی شهرک دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

سالکی برگزاری ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان با عنوان «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» را از جمله برنامه‌های این رویداد هنری دانست و بیان کرد: این برنامه با محوریت شهید سلیمانی شامل قصه‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی، نمایش عروسکی، سرود و تئاتر است که روز شنبه 10 دی از ساعت 8:30 تا 16 در سه نوبت و صبح یکشنبه 11 دی در دو نوبت در سینما دانش آموز یزد اجرا می‌شود.

وی افزود: کاروان سیار سفیر روایت در روز شنبه 10 دی ساعت 12 در دانشگاه یزد و همچنین از ساعت 18 در شهرستان مهریز به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

رئیس حوزه هنری یزد برگزاری شب خاطره روایت حبیب با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را از مهمترین برنامه‌های این رویداد در یزد برشمرد و گفت: این برنامه با خاطره‌گویی و روایتگری هم‌رزمان شهید سلیمانی و اجرای برنامه‌های متنوع، شنبه 10 دی‌ماه ساعت 18 در مسجد حظیره برگزار خواهد شد.

سالکی با اشاره به برگزاری کارگاه خلق آثار تجسمی با حضور هنرمندان استان از صبح دهم دی‌ماه در مسجد حظیره بیان کرد: در این کارگاه مردم از نزدیک به صورت زنده شاهد خلق آثار هنری(نقاشی، خوشنویسی و ...) خواهند بود.

یادآور می‌شود «روایت حبیب» با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان هنر طراحی شده و همه مردم به ویژه هنرمندان، خانواده‌ها، کودکان، نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان مخاطب این رویداد فرهنگی هنری هستند.

دومین کاروان هنری روایت حبیب از 11 آذر هم‌زمان با میلاد حضرت زینب(س) فعالیت خود را از مشهد مقدس آغاز کرده و پس از حضور در استان‌های خراسان شمالی، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان،جزیره کیش و فارس از 8 تا 11 دی در استان یزد به اجرای برنامه می‌پردازد و مراسم اختتامیه آن ۱۳ دی در کنار مزار حاج قاسم در کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام