صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۱۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

مرجع تقلید شیعیان در عراق با تبریک سال جدید میلادی طی سخنانی از پیروان حضرت عیسی(ع) دعوت کرد به ارزش‌های این پیامبر الهی و دیگر پیامبران عمل کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در عراق، با تبریک سال جدید میلادی طی سخنانی از پیروان حضرت عیسی(ع) دعوت کرد به ارزش‌های این پیامبر الهی و دیگر پیامبران عمل کنند.

مؤلف تفسیر هدایت بیان کرد: در ادیان الهی رسالات الهی در ایمان به خداوند یکتا و پیامبران و حسابرسی عادلانه در قیامت اتفاق‌نظر دارند و اگر تمامی بشر به این رسالات پایبند شوند، بسیاری از بحران‌ها و مشکلاتی که امروزه به سبب عدم توجه به پیام‌های الهی گریبان‌گیر آنها شده را پشت سر خواهند گذاشت.

وی افزود: خداوند متعال خلق را با رحمت به‌وجود آورد و انسان را آفرید تا به او رحم کند، اما انسان با پیروی از شیاطین انس و جن و دنباله‌روی شهوات، رحمت الهی را از خود دور کرد و آنچه امروزه از جنگ و بحران دچار آن شده، به خاطر همین دوری از رحمت الهی است.

آیت‌الله درسی کشورهایی همچون روسیه و اوکراین که درگیر جنگی بیهوده شده‌اند و نیز کسانی که در پی ایجاد جنگ هستند را به تجدیدنظر فراخواند و گفت: جنگ نفعی برای انسان ندارد و آتش اکثر جنگ‌ها در طول تاریخ به دلایل واهی و عبث افروخته شد.

وی از علما و بزرگان ادیان خواست بر اصول والای همه ادیان توحیدی که اصل حق، عدالت، پیشرفت و سعادت همه بشریت است و نیز اقدام جمعی در جهت احقاق حقوق بشر تمرکز کنند و از خداوند متعال خواست سال پیش‌رو را برای بشریت سال خیر و پیشرفت بیشتر قرار دهد.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام