صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۱۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
اژه‌ای:

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه حاج قاسم بهترین عاملی بود که توانست وحدت را در بسیاری از کشورها بین شیعه و سنی، موحدین و حتی غیرمسلمانان ایجاد کند، گفت: دشمن برای ایجاد اختلاف بین صفوف مختلف مردم به ویژه علما تلاش می‌کند اما به هدف نمی‌رسد زیرا مردم هوشیار و در میدان هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا امروز، ۱۲ دی‌ماه در آیین تقریب، روحانیت و مقاومت که در مصلی کرمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا، گفت: مسیر زندگی و در نهایت مرگ انسان استثنا بردار نیست و مهم این است که چگونه زیست می‌کنیم و می‌میریم و در دنیای باقی چگونه خواهیم بود.

وی با بیان به اینکه ایمان و عمل صالح مورد تأکید قرآن است و این دو عبارت در قرآن تکرار شده است، افزود: جایگاه و منزلت کسانی که عمل صالح انجام دهند و ایمان دارند مشخص است و زیرک‌ترین افراد کسانی هستند که در این دنیا بیشترین مطاع را برای دنیای جاویدان به‌دست آورند.

مقام عالی دستگاه قضا در ادامه به زیست شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: ایشان در روز قیامت عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ هستند. شهید به تأسی از پیامبر(ص)، اوليا و اوصیا و به عشق همه خوبی‌ها زیست، دین را خوب شناخت و خوب پیروی و عمل کرد و هرچه بود خالصانه در راه خدا گذاشت. خداوند هم برای شهید سلیمانی سنگ تمام گذاشت زیرا هر کس برای خدا قیام و حرکت کرد خداوند پشتیبان او است و هر کس را که خداوند پشتیبانی کند شکست‌ناپذیر است؛ ممکن است یک نفر باشد اما قدرتمندان بزرگ طاغوتی را از عرش به فرش می‌رساند.

وی با بیان اینکه شهدای گرانقدر و سردار دلها پیرو مکتب جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و جرعه نوش آموزه‌های قرآن و مکتب اسلام و سیدالشهدا(ع) بودند، تصریح کرد: شهید سلیمانی شجاعت، مدیریت، تدبیر و از خودگذشتگی داشت اما اینها همه آن ویژگی‌ها نبود. افراد شجاع و با تدبیر و در طول تاریخ بوده‌اند اما چیزی که شهید را از مرزهای فیزیکی خارج کرد و از مرزبندهای معمول عبور داد و بر دلها نشست، تعبد و معنویت شهید بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به عبادت‌های شبانگاه شهید سلیمانی و خلوص و خضوع ایشان، گفت: این شخصیت متواضع و مخلص آن‌چنان در برابر دشمن سخت است؛ تاکتیک، راهبرد و هدف دارد و رزم می‌کند که دشمن ناچار می‌شود به تحسین او زبان بگشاید و آمریکا تصریح می‌کند که مهمترین دشمن آنها ژنرال سلیمانی است و در خصوص شهید سلیمانی می‌گوید او قدرتمند، توانا و شایسته است و خوب می‌داند بازی خود را چگونه اداره کند و کار ما کار سختی است.

وی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه لبنان، گفت: اسرائیل غاصب با همکاری شیطان بزرگ مدت‌ها کار اطلاعاتی کرد و ۳۳ روز با پیشرفته‌ترین تجهیزات خود به میدان آمدند اما تلاش‌های آنها نقش برآب شد. آنها نمی‌دانستند مردان خدا به‌جای دیگری وصل هستند و ممکن است حمایت قدرت‌ها را نداشته باشند اما درس‌آموزان اسلام و قرآن به گونه‌ای دیگر تدبیر می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: بزرگان و شهید سلیمانی اینگونه نبودند که در جنگ هدف خود خداوند و رهبری را فراموش کنند و در همان لحظه که نهایت آتش دشمن بود همانجا به خداوند توجه داشتند تا یک بی‌گناه آسیب نبیند.

وی تصریح کرد: آمریکا تلاش کرد و همه دستگاه‌های اطلاعاتی خود و شیاطین دنیا را به‌کار گرفت و برای مقابله با اسلام و جمهوری اسلامی تصمیم به ایجاد گروهی از خود مسلمانان گرفت و داعش را ایجاد کرد و بسیاری از جوانان مسلمان و خدا خواه را فریب دادند تا انرژی مسلمانان را نسبت به خودشان تخلیه کنند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه حاج قاسم بهترین عاملی بود که توانست وحدت را در بسیاری از کشورها بین شیعه و سنی، موحدین و حتی غیرمسلمانان ایجاد کند، گفت: حاج قاسم به پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران به حمایت از مظلوم برخواست این کار اسلام است که قرآن و اهل‌بیت(ع) و پیشوایان ما انسان‌های بزرگ را تربیت می‌کنند. اینها جنود الله هستند و دین خدا را یاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم به حمایت از مظلومینی برخواست که دهه‌های مختلف زیر چکمه‌های صهیونیسم له شده بودند، گفت: شهید سلیمانی نه تنها در فلسطین بلکه در جاهای مختلف یار انقلاب، مردم، نظام و رهبری بود‌. حاج قاسم همانگونه که دشمن یک اقدام ترکیبی داشت، در همه صحنه‌ها ترکیبی عمل کرده و کار فرهنگی، اجتماعی، اطلاعاتی، رسانه‌ای و نظامی انجام می‌داد. شهید سلیمانی در جنگ‌های نامتقارن و کلاسیک وارد می‌شد؛ در برابر دشمن سخت و در برابر مردم خود بسیار متواضع و مهربان بود و این ویژگی را از پیامبر خود داشت.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه شهید سلیمانی را خداوند در دلها نفوذ داد، گفت: امروز وظیفه ما اینکه فقط از شهدا تعریف کنیم نیست. اگرچه این تعریف لازم و خوب است اما کافی نیست و ما باید ببینیم که شهید سلیمانی‌ها چگونه زیستند و همانگونه زندگی کنیم.

مقام عالی قضا با اشاره به افزون شدن هر ساله سیل مشتاقان شهید سلیمانی و برگزاری پویش‌های بسیار در خصوص شهید، افزود: امروز دشمن از شهادت سردار سلیمانی می‌ترسد زیرا می‌داند شهید سلیمانی‌ها به‌وجود می‌آیند و آنچه امروز اهمیت دارد شناخت دشمن است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پایان اظهار کرد: دشمن برای ایجاد اختلاف بین صفوف مختلف مردم به‌ویژه علما تلاش می‌کند اما به هدف نمی‌رسد زیرا مردم هوشیار و در میدان هستند.

انتهای پیام