صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۱۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با حضور جمعی از مسئولان و مردم همیشه در صحنه استان کردستان امروز، 13 دی‌ماه در سالن آزادی سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمود سنگابی، همرزم سردار سلیمانی و یکی از فرماندهان کُرد عراقی امروز، 13 دی‌ماه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با اشاره به رشادت‌های این سردار اسلام در عراق گفت: در دورانی که اقلیم کردستان عراق در مقابله با داعش تنها مانده بودند، سردار سلیمانی به یاری مردم مظلوم کُرد شتافت تا خروجانان از خاک عراق پا به پای ما دفاع کرد.

وی با اشاره به اینکه در مقابله با داعش بسیاری از فرماندهانمان به شهادت رسیدند، افزود: در سایه حمایت جمهوری اسلامی و با حضور حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی مهندس توانستیم با داعش مقابله کنیم.

این همرزم سردار سلیمانی با اعلام اینکه شهید سلیمانی اجازه نداد که به ناموس کُردها تجاوز شود، بیان کرد: سردار سلیمانی با حضور خود کرامت و انسانیت مردم اقلیم کردستان عراق را حفظ کرد.

وی افزود: داعش با حمایت دولت‌های عربی و استکبار جهانی برای سرنگونی مسلمانان به‌ویژه کُردها به میدان آمده بود و بسیاری از مناطق کردنشین را به تصرف خود درآورد که ما با شهادت 81 فرمانده خود و حمایت حاج قاسم سلیمانی توانستیم این مناطق را آزاد کنیم.

سنگابی با اشاره به اینکه داعش در سال 2022 در اقلیم کردستان عراق 300 عملیات اصلی را انجام داده و هزار نفر از جوانان عراقی را به شهادت رساند و ما نیز 520 نفر از داعشی‌ها را به سزای اعمالشان رساندیم.

وی امنیت و آرامش کنونی اقلیم کردستان را ثمره خون هزاران شهید دانست و گفت: اقلیم کردستان عراق هیچگاه حمایت‌های بی‌دریع ملت ایران به ویژه کردستانی‌ها را در زمان جنگ و حمله داعش فراموش نخواهد کرد.

این همرزم سردار سلیمانی در پایان یادآور شد: نام و یاد شهید سلیمانی برای همیشه ماندگار و در تاریخ می‌درخشد که امیدواریم که دیگر شاهد هیچگونه ناامنی‌ها در منطقه نباشیم.

انتهای پیام