صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۴۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
حجت‌الاسلام رئیسی:

رئیس‌جمهور در اجتماع دختران سردار سلیمانی در یزد، گفت: گویا گمشده جامعه امروز فاطمه(س) است، اگر می‌خواهیم از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مصون بمانیم، شناخت و الگو قرار دادن فاطمه اطهر می‌تواند راهگشا باشد.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، امروز، 23 دی‌ماه در جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا(س) و اجتماع دختران سردار سلیمانی در یزد با اشاره به درخواست بانوان یزدی در زمینه اختصاص پست‌های مدیریتی گفت: این خواسته به‌حقی است و به همه دستگاه‌ها در کشور در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اعلام می‌کنم که از ظرفیت بانوان استفاده شود.

وی ادامه داد: همچنان‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نقش زنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تولید، ورزش، صنایع دستی و … نقش ارزشمندی است، ما نیز از این ظرفیت‌ها که توأم با فرهیختگی و علم و دانش است، استفاده خواهیم کرد. و لذا به مدیران دستگاه‌های مختلف تأکید می‌کنم به دختران در حوزه‌های آموزشی و علمی نقش‌های مؤثر داده شود زیرا زنان می‌توانند مدیران علمی و آموزشی مناسبی باشند.

رئیسی با اشاره به درخواست بانوان استان در خصوص امکانات ورزشی گفت: این مهم در مصوبات سفر دیده شده و اعتباراتی برای توسعه فضاهای ورزشی بویژه برای بانوان دیده شده است.

بیمه 10 هزار بانوی فعال صنایع‌دستی

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ابانوان کارآفرین و فعال اقتصادی تلاشگرانی ارزشمند هستند با اشاره به درخواست این قشر نیز اظهار کرد: در نشست طلایه داران پیشرفت در یزد مقرر شد، از کارآفرینان و فعالان اقتصادی حمایت کنیم به ویژه از بانوانی که در حوزه صنایع‌دستی فعالیت دارند و 10 هزار نفر از بانوان فعال این حوزه در مرحله اول بیمه شده و به نحو واقعی مورد حمایت هستند.

وی در مورد بانوان سرپرست خانواده نیز گفت: این زنان به صورت ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند چرا که علاوه بر نقش مادری که دارند، باید به نقش پدر نیز بپردازند و این مهم در حوزه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

رئیس‌جمهور با تقدیر از بانوان شاغل و کارمند اضافه کرد: این بانوان تلاش می‌کنند علاوه بر مسئولیت خانواده، نقش خود را به درستی در ایفای مسئولیت‌های خود در ادارات ایفا کنند اما همگان توجه داشته باشند که نهاد خانواده همواره مورد تأکید است و زنان و مردان به عنوان دو رکن اصلی خانواده به این مقوله توجه جدی داشته باشند که خوشبختانه استان یزد در این زمینه الگو است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وجود مقدس حضرت زهرا(س) برای همه ما الگو است، گفت: فاطمه(س) مقام ملکوتی دارد که دسترسی برای همه ما به این سادگی امکانپذیر نیست اما در سیره و سلوک، زندگی فاطمه(س) برای همه قابل دسترسی است، عمل صالح، اخلاق و حسن خلق و ولایتمداری، ایفای نقش سیاسی و اجتماعی، حفظ رسالت رسول و ولایت نبی برای آحاد بشر قابل درک و فهم است و به میزان درک خود باید اخلاق فاطمی داشته باشیم.

نگاه جمهوری اسلامی به جایگاه زن

رئیسی ادامه داد: گویا گمشده جامعه امروز بشر فاطمه(س) است و اگر بشر می‌خواهد از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مصون بماند، شناخت، معرفت و الگو قرار دادن فاطمه اطهر می‌تواند راهگشا باشد.

وی ادامه داد: امروز نگاهی که جمهوری اسلامی به تبعیت از فاطمه اطهر دارد، با نگاه کالایی و ابزاری که غرب به زن دارد، متفاوت است، غرب اعتقاد دارد زن باید در حاشیه قرار گیرد و تنها به عنوان یک ابزار و کالا مورد استفاده باشد اما تعریفی که از زن در نگاه ما وجود دارد، یک انسان تمام عیار است که می‌تواند در تمام عرصه‌های علمی و عملی نقش ایفا کند و فردی مؤثر در جامعه‌سازی و خودسازی و تربیت انسان‌هاست.

رئیسی افزود: نگاه مغربین و نگاه متحجرانه به زن هیچکدام مورد قبول نیست بلکه نگاه سوم که همان نگاه جمهوری اسلامی است، باید مورد توجه اندیشمندان قرار گیرد. این نگاه مثل همان نگاهی است که جمهوری اسلامی به مردم‌سالاری دینی، یا نگاهی است که به استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دارد، این نگاه نو در عالم است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی در پایان بیان کرد: غرب می‌ترسد الگویی در جامعه شکل گیرد که الگوی ضد استکباری باشد، این الگو برای آنها سخت است و آن را بر نمی‌تابند. امروز جنگ اراده‌هاست و با سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی استکباری مواجه هستیم و سبک زندگی اسلامی، دشمنان ما را دچار وحشت کرده و می‌دانند که اگر این سبک در جامعه رواج پیدا کند، چه بر سر سبک زندگی غربی آنها خواهد آمد.

انتهای پیام