وی افزود: تنها با احصاء نقطه قوت و شناخت آسیبهای اجتماعی یک منطقه شهری میتوان اقدامی با خروجی فرهنگی مناسب انجام داد و بر همین اساس رویکرد برنامههای ما در سال آتی، متکی به سرانهها و علایق فرهنگی منطقه برنامه ریزی شده است.
نصیربیگی خاطرنشان کرد: ظرفیتهای بومی و قومیتهای متنوع ایرانی اسلامی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب فرصت مغتنمی برای توسعه فرهنگی است و ما هم تا حد امکان از این ظرفیتها استفاده خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز از احیای هفتههای فرهنگی در سطح ملی و بینالمللی خبر داد و گفت: با احیای برنامه هفتههای فرهنگی تبریز میتوان ظرفیتهای گردشگری و سرمایهگذاری تبریز را هر چه بهتر معرفی کرد.
وی افزود: در سالهای گذشته حضور فعال در نمایشگاهها و اجرای برنامه هفتههای فرهنگی تبریز با اینکه تاثیرگذاری مطلوبی داشت، تعطیل شده بود و این در حالی است که تبریز در حوزه های مختلف ظرفیتهای خوبی دارد.
نصیربیگی خاطرنشان کرد: برای معرفی شهر در شان تبریز باید از ظرفیت شهرهای خواهر خوانده نیز استفاده کرده و مبادلات فرهنگی با آنها را افزایش داد.
وی با اشاره به اینکه شهردار تبریز توجه ویژهای به حوزه فرهنگی هنری دارد، تصریح کرد: توسعه مبادلات فرهنگی و معرفی پتانسیلهای تبریز میتواند تاثیر بسزایی در افزایش حجم سرمایهگذاری در شهر و ارزآوری برای توسعه همهجانبه شهر داشته باشد که در این راستا اولویت اجرای برنامه فرهنگی با شهرها و خواهرخواندههایی که اشتراکات فرهنگی و پیشینه تاریخی متعددی با تبریز دارند، خواهد بود.
نصیربیگی همچنین از تهیه اطلس اجتماعی و فرهنگی مناطق تبریز تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: اطلاعات فعلی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف تبریز کارآمد نبوده و اطلاعات جامعی همچون سرانه موسیقی، مطالعه، ورزش مناطق در دسترس نیست.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: باید ضریب نفوذ برنامههای فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز احصا و نیازهای مناطق در این حوزهها تأمین شود.
نصیربیگی مشارکت مردم را مهمترین هدف برنامههای فرهنگی اعلام کرده و گفت: هدف شهرداری تبریز تنها اجرای برنامه و تحمیل آن به شهروندان نیست و مشارکت مردم به عنوان رکن اساسی این برنامهها در حصول دستاوردهایی همچون شناسایی افراد مستعد مهم است.
انتهای پیام