صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۶۴۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

همایش زکات و تجلیل از خیرین و مؤدیان زکات شهرستان باوی امروز، 2 بهمن با حضور جمعی از مسئولان در دانشگاه کشاورزی رامین برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، علی توفیقی‌خواه، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان باوی در همایش زکات و تجلیل از خیرین و مؤدیان زکات که امروز، 2 بهمن با حضور جمعی از مسئولان در دانشگاه کشاورزی رامین برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور و مشارکت گسترده مردم شهرستان باوی، ملاثانی و ویس در فعالیت‌های خیرخواهانه و همچنین پرداخت زکات گفت: زکات از دستورات و واجبات دین مبین اسلام است که سبب خیر و برکت در کارها شده و آثار ماندگاری دارد.

وی درباره چگونگی مصرف زکات گفت: در بخش هزینه‌کرد، زکات جمع آوری شده در همان منطقه و با نظر معتمدان در امور محرومان و رفع نیازهای آنها هزینه می‌شود. عمده زکات جمع‌آوری‌شده به‌منظور کمک معیشت تهیه جهیزیه، تأمین هزینه‌های درمان، تحصیل و مسکن محرومان و مابقی به‌منظور احداث و مرمت تجهیز مسجد، مرمت حسینیه، بهسازی روستا و انجام سایر پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان باوی با بیان اینکه زکات منشأ خدمات بزرگی به نفع محرومان است، با اشاره به پیش‌گامی كشاورزان و دامداران شهرستان باوی در كار خير گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۶ میلیارد ریال زکات در شهرستان باوی جمع‌آوری شده است. در سال ۱۴۰۰ تقریبا ۱۹ میلیارد ریال مجموع زکات جمع‌آوری شده شهرستان بود. 

توفیقی‌خواه ضمن قدردانی از حمایت خیران و نیکوکاران گفت: اگر مشارکت و همکاری اقشار مختلف جامعه در این سال‌های فعالیت کمیته امداد نبود، خدمت‌رسانی مطلوب به محرومان جامعه محقق نمی‌شد.

انتهای پیام