صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۶۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

موسسه‌های قرآن و عترت استان اردبیل در محکومیت اقدام کشور سوئد در هتک حرمت به کتاب آسمانی و رفتار اسلام ستیزانه بیانیه‌ای صادر کرد.

موسسه‌های قرآن و عترت استان اردبیل در محکومیت اقدام هتک حرمت به کتاب آسمانی و رفتار اسلام‌ ستیزانه و اقدام موهن و قبیح قرآن‌سوزی به دست افراطیون سوئدی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

در متن این پیام آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ قَدْ نَزَّلَ عَلَیْکُمْ فِی الْکِتابِ أَنْ إِذا سَمِعْتُمْ آیاتِ اللَّهِ یُکْفَرُ بِها وَ یُسْتَهْزَأُ بِها فَلا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّى یَخُوضُوا فی‏ حَدیثٍ غَیْرِهِ إِنَّکُمْ إِذاً مِثْلُهُم»؛ و خداوند (این حکم را) در قرآن بر شما نازل کرد که هر گاه بشنوید افرادى آیات خدا را انکار و استهزا مى‌‏کنند، با آنها ننشینید تا به سخن دیگرى بپردازند! و گر نه، شما هم مثل آنان خواهید بود.

قرآن کریم کتاب دین مبین اسلام جایگاه رفیع و بلندی دارد که خداوند تبارک و تعالی در سوره‌های مختلف این کتاب به آن اشاره و تاکید کرده است اما همیشه کفار و منافقین این آیات را تکذیب کرده‌اند و به استهزا می‌گیرند که نمونه‌های آن در کشورهای غربی به خوبی دیده می‌شود و بار دیگر با قرآن سوزی در کشور سوئد این مسئله ثابت شد.

آن جماعت کفار که خود را متمدن می‌نامند با وحشی‌گری و خوی حیوانی اقدام‌های شنیع را در حق پیروان الهی انجام داده‌اند و نمی‌دانند که همین قرآنی که سوزاندن نام مبارک پیامبران ادیان مختلف در آن به کار رفته و حتی به مسیحیان نیز اهانت شده است چون نام مبارک حضرت عیسی بارها در قرآن کریم تکرار شده است و امروز نه حتی مسلمانان بلکه سایر ادیان نیز باید نسبت به این اهانت عظیم به پا خیزند.

ما جمعی از قرآن آموزن و موسسه های قرآن و عترت استان اردبیل ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع کفار در سوزاندن قرآن کریم اعلام می کنیم که طبق آیه «وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ» بازگشت کفار به سمت خداوند تبارک و تعالی است و جزای سخت در انتظار آنها خواهد بود.»

انتهای پیام