صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۶۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی در سراسر کشور فعالیت دارد که می‌توانند به محلی برای پرورش استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان تبدیل شوند.

به گزارش ایکنا از البرز، عباس مهاجر، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش روز دوشنبه، سوم بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از کانون استانی شهید محمد حسین فهمیده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور باید با ایده‌پردازی تقویت شود زیرا در طرح تحولی کانون‌ها به دنبال جریان‌سازی رویدادهای فرهنگی و هنری هستیم.

وی با اشاره به اینکه براساس در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، چشم‌انداز خوبی برای کانون‌های فرهنگی تربیتی در نظر گرفته شده است، افزود: تنوع بخشی به فعالیت‌ها در کانون‌های فرهنگی تربیتی با تکیه بر نرم افزارها ضروری است .

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوهای و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، اقدامات تحولی در کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور را در قالب ۶ محور سیاستگذاری، منابع انسانی، منابع مالی، فضا و محیط آرایی، طرح و برنامه، فناوری و هوشمندسازی ذکر کرد و یادآورشد: کانون‌های فرهنگی تربیتی باید محل تربیتی برای شکل‌گیری ایده‌ها در مدرسه باشند چرا که در این مراکز استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان پرورش و شکوفا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای جریان‌سازی رویدادهای فرهنگی هنری باید مدل طراحی کنیم، عنوان کرد: کانون فرهنگی تربیتی شهید محمد حسین فهمیده در استان البرز به دلیل داشتن الگوی نمادین کعبه و اعمال حج می‌تواند به الگوی کشوری در رویداد فرهنگی هنری در بخش هویت اسلامی و وحدت اقوام در ایران اسلامی تبدیل شود.

مهاجر تصریح کرد: لازم است رویدادهای فرهنگی هنری از طریق هنر در کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی و سفرهای تربیتی به گونه‌ای سازماندهی شود تا در ذهن دانش‌آموزان نقش ببندد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه درباره اهداف سفر یکروزه خود به استان البرز توضیح داد وافزود: امروز در زمینه برنامه‌های عملیاتی پرسش مهر رئیس جمهور، طرح تحولی کانون‌ها و اردوگاه‌ها و سفرهای تربیتی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مهاجر تاکید کرد: برای جریان‌سازی رویدادهای فرهنگی هنری در کانون‌های فرهنگی تربیتی باید از ظرفیت هنرستان‌ها از جمله مدارس سمپاد کشوراستفاده کرد.

انتهای پیام