صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۸۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
امام جمعه کرج:

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در کشور ما در حوزه فرهنگ جزیره‌ای عمل می‌شود، گفت: در این عرصه کاستی‌های فراوانی دیده می‌شود که نیازمند بازنگری است.

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرجه، 9 بهمن‌ماه در دیدار با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه فرهنگ حوزه بسیار حساسی است؛ دشمنان برای آلوده‌ کردن و از بین بردن فرهنگ، کار فرهنگی انجام می‌دهند؛ مقدمه یک ناهنجاری در جامعه یک کار فرهنگی حساب شده و طراحی شده است و از آنجا که کار فرهنگی دیر جواب می‌دهد مردم هم به یکباره ضدفرهنگ نمی‌شوند و در مسیر غلط قرار نمی‌گیرند.

وی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز اشاره کرد و گفت: این وضعیت نتیجه یک کار فرهنگی ۴۰ ساله است؛ در حالی که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و امام راحل فرمودند که ما انقلاب کردیم تا مسجدها آباد شوند.

این مسئول با بیان اینکه اساس انقلاب یک کار فرهنگی بود، اظهار کرد: باید از همان دوران برنامه‌ریزی و کار شروع می‌شد ولی درگیر مسائل مختلفی شدیم و تصمیم‌سازی‌هایی صورت گرفت که نتیجه آن این وضعیت شد.

حسینی‌همدانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: این بیانیه به ما کمک می‌کند تا به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم که دو مرحله آن تاکنون طی شده است.

وی به تولیدات فاخر تلویزیونی و سینمایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: طی این سال‌ها چه تعداد فیلم درجه الف در کشور تولید شده است، در حالی که کشورهای متخاصم در شبکه‌های ماهواره‌ای سریال‌هایی درست کرده‌اند که بر فکر و فرهنگ مردم ما تأثیر گذاشته است.

حسینی‌همدانی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور ما در حوزه فرهنگ جزیره‌ای عمل می‌شود، گفت: در این عرصه کاستی‌های فراوانی دیده می‌شود که نیازمند بازنگری است. برنامه‌های فرهنگی ما پیوست ندارد؛ مسئله‌شناسی در برنامه‌های فرهنگی از نیازهاست و باید بدانیم مسئله و مشکل چیست، چراکه اگر مشکل حل نشود به بحران تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: استان البرز یا ایران کوچک با وجود داشتن فرهیختگان بسیار خوب با مشکلات فرهنگی و هنری مواجه است؛ در این استان بزه‌های ویژه‌ای دیده می‌شود که کار را برای دستگاه قضا و پلیس خیلی سخت کرده است.

انتهای پیام