صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۰۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷

قائم‌ مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شیراز را پایتخت معنوی ایران دانست و گفت: اگر ما برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم بی‌تردید از نقاط اصلی که توریست‌های خارجی وارد آنجا می‌شوند شیراز و اصفهان در صدر این مکان‌ها قرار دارند.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، علی دارابی، معاون میراث فرهنگی کشور عصر سه‌شنبه، 18 بهمن در بازدید از غرفه استان فارس در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: استان فارس یکی از اصلی‌ترین استان‌های ایران در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

 وی شیراز را پایتخت معنوی ایران دانست و افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، شیراز یکی از سه قطب اصلی مرکز دینی ایران‌زمین است.

 دارابی اظهار کرد: اگر ما برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم بی‌تردید از نقاط اصلی که توریست‌های خارجی وارد آنجا می‌شوند شیراز و اصفهان در صدر این مکان‌ها قرار دارند.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص وضعیت کنونی گردشگری بیان کرد: آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم با آنچه باید باشد فاصله زیادی داریم.

 دارابی تأکید کرد: باید هم ازنظر رویکرد و هم ازنظر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تغییرات جدی داده شود و هم‌اکنون در این مسیر قرار داریم.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از غرفه فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: یکی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان فارس در حوزه گردشگری است که از این منظر فارس دارای تنوع و گستردگی بالا در بخش‌های مختلف گردشگری است.

قادری، استان فارس و ظرفیت‌های گردشگری آن را یک فرصت و موقعیت ویژه برای گردشگری ایران خواند که می‌تواند زمینه‌ساز تحولات بزرگ اقتصادی در کشور باشد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری گفت: فارس در بخش‌های گردشگری سلامت، طبیعی، تاریخی و مذهبی دارای پتانسیل و ویژگی‌های فراوانی است که می‌تواند در کشور حرف اول را بزند.

 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید برای استفاده از سایر ظرفیت‌های گردشگری استان فارس برنامه‌ریزی کارشناسی شده‌ای صورت گیرد.

سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس هم با اشاره به توانمندی‌های متنوع و جذاب عشایر فارس گفت: شیوه کوچ روی یکی از چشم‌نوازترین شیوه‌های زندگی است که قرن‌ها با همه خصوصیات جذابش دست‌نخورده باقی‌مانده است.

وی، عشایر را مهد هنرمندی و توانمندی خواند و گفت: در زندگی عشایری آیین‌ها، آداب‌ورسوم و ویژگی‌هایی نهفته است که می‌تواند برای هر گردشگر خارجی جذاب و دیدنی باشد.

محسن‌نژاد، به هنرمندی‌های عشایر اشاره کرد و افزود: صنایع‌دستی به‌ویژه دست بافته‌هایی همچون گلیم، گبه و گچمه خاستگاه عشایری دارند و توجه و سرمایه‌گذاری در دست بافته‌های عشایری که از کیفیت مرغوبی نیز برخوردارند می‌تواند زمینه تولید ثروت و اشتغال ملی را فراهم کند.

وی تصریح کرد: پوشش چشم‌نواز زنان و مردان عشایر فارس در کنار چگونگی ساخت مسکن و مصالح به‌کار رفته، موسیقی ناب، خوراک و مواد غذایی تولیدی این مردم، مجموعه‌ای کامل است که با معرفی صحیح و تأثیرگذار راه شکوفایی صنعت گردشگری را هموار خواهد کرد.

انتهای پیام