صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۳۶۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

طی مراسمی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی طرح «یاریگران زندگی» در ۹ شهرستان استان اردبیل به مرکزیت شهرستان سرعین کلید خورد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، دوم اسفندماه، در مراسم آغاز طرح «یاریگران زندگی» در شهرستان سرعین گفت: به رغم ورود گسترده موادمخدر به کشور، ایران طلایه دار مبارزه با مواد مخدر در جهان است.

وی اظهار کرد: کانون طرح «یاریگران زندگی» در ۹ شهرستان منتخب از شهرستان‌های استان کلید خورده و در مرحله اجرایی است.

قاسمیان با اشاره به وضعیت جوی حاکم در کشورهای همجوار به ویژه افغانستان خاطرنشان کرد: با ورود استکبار جهانی آمریکا کشت تریاک و تولید مواد مخدر را در جهان ۴۵ برابر افزایش داده و با توجه به مسیر تزاتزیتی کشور ایران به کشورهای اروپایی و در ایران هم استان ما هم مجزا از مسیر ترانزیت نیست و بارانداز مواد مخدر به کشورهای آذربایجان و … شده است.

وی با تقدیر از ریش سفیدان و معتمدین و دهیار و اعضا شورای اسلامی روستای آق قلعه از توابع شهرستان سرعین گفت: مسئولان روستای آق قلعه روستایی بدون مصرف مواد مخدر، دخانیات، مشروبات الکی، طلاق و بیکاری و… را مدیریت می‌کنند.

در این مراسم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز از آغاز به کار طرح «یاریگران زندگی» در ۳۰ درصد از روستاهای این استان خبر داد.

اکبر منتظر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل، بیان کرد: این طرح، یک طرح مردم‌محور بوده و در فاز نخست ۲۰۰ روستا معادل ۳۰ درصد روستاهای استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی افزود: در قالب طرح «یاریگران زندگی» در روستا ۱۰ الی ۱۲ نفر در هر روستا به عنوان کانون یاریگران یک نشست گفتمانی را تشکیل می‌دهند و برای پیشگیری اولیه از اعتیاد با رویکرد مداخلات غیر مستقیم و ایجاد نشاط اجتماعی با ظرفیت روستایی فعالیت می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: در کانون یاریگران زندگی اعضای مختلف اعم از امام جماعت روستا، دهیار، فرمانده پایگاه بسیج، بهورز، اعضای شورای اسلامی روستا، مسئولان مراکز آموزشی در روستا و سه نفر از جامعه نخبگانی حضور دارند و دهیار دبیر این کانون خواهد بود.

منتظر با اشاره به اینکه نگاه کانون یاریگران زندگی یک نگاه اجتماع‌محور است، تصریح کرد: در گذشته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست استاندار و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستانی به ریاست فرماندار بود که با اجرای طرح یاریگران زندگی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر روستا نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اعضای کانون یاریگران زندگی در روستاها هر ۴۵ روز یک فضای گفتمانی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر با محوریت پیشگیری اجرا می‌کنند، تاکید کرد: با اجرای این طرح شاهد بارش اطلاعاتی در سطح روستاها خواهیم بود چراکه یکی از اقدامات ما در طرح یاریگران زندگی آموزش‌دهی به اعضای کانون است.

انتهای پیام