به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه رصتا؛ سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)؛ نمایشگاهی را با عنوان «رصتا» در دو بخش محتوا و سرویس برگزار میکند.
در همین راستا برای سنجش اثرگذاری، جریان بخشی و اهمیت برگزاری این نمایشگاه تعدادی از مدیران رسانهها در فضای مجازی نظر دادهاند.
محتواهای ایرانی و اسلامی
سامان مرادحسینی مدیر رسانه «روستا تیوی» درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه «رصتا» گفت: امروزه بیشترین سهم اقتصاد محتوا در فضای مجازی مربوط به رسانههای صوت و تصویر فراگیر است. بر همین اساس همکاری صداوسیما با سکوهای صوت و تصویر فراگیر بخش خصوصی به تقویت محتوای اسلامی-ایرانی کمک میکند.
مرادحسینی خاطرنشان کرد: جای نمایشگاه رسانه صوت و تصویر فراگیر برای افزایش همکاریهای بین بخشی خالی بود.
تقویت محتوای کودک
سیدمصطفی میرجمالالدین مدیر رسانه «دوبلهتون» درباره یکی از اهداف و خروجیهای مهم این نمایشگاه معتقد است: کمبود محتوای بومی کودک و نوجوان در فضای مجازی محسوس است. صداوسیما با کمک پلتفرمهای دارای مجوز ساترا میتواند به تقویت محتوای کودک در فضای مجازی کمک کند.
مهران دهنمکی مدیر رسانه «اسپرت پلاس» نیز با تأکید بر آنکه باید در همه در کنار یکدیگر باشیم و برای تهیه محتوای سالم و جذاب بومی به هم کمک کنیم یادآور شد: هدف نهایی باید آن باشد تا قرار گرفتن و مصرف آن محتواها در سبد مصرف فرهنگی مخاطبان را افزایش دهیم.
مهدی هژبری مدیر رسانه «طرفداری» نیز با بیان آنکه رسانههای صوت و تصویر فراگیر مخاطب مردمی دارند؛ کاربران و مخاطبان این رسانهها میتوانند با حضور در نمایشگاه انتظارات خود را بیان کنند تصریح کرد: این نمایشگاه باعث میشود تا مخاطبان بتوانند با عوامل و دستاندرکاران سکوهای پرمخاطب بیشازپیش آشنا شوند.
دیدار با عوامل نمایش خانگی
سعید شهبازی نیز بهعنوان مدیر رسانهای «فیلم ناب» با تائید صحبتهای هژبری درباره این نمایشگاه افزود: معتقدم مخاطبان علاقهمندند حداقل سالی یکبار، عوامل و بازیگران سریالهای نمایش خانگی را از نزدیک ببینند. برگزاری چنین نمایشگاهی علاوه بر آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با نحوه فعالیت رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی میتواند سبب این آشنایی را فراهم سازد.
نمایشگاه «رصتا» مخفف عبارت نمایشگاه رسانههای صوت و تصویر فراگیر ایران است که سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، برگزارکننده آن است و برنامههای متنوعی چون حضور عوامل سریالهای نمایش خانگی در میان مردم، برگزاری سمینارهای علمی و آموزشی کاربردی برای عموم مردم، برگزاری میزگردهای تخصصی، رونمایی برخی سرویسها و محصولات، اجرای مسابقات رادیویی و تلویزیونی توسط شبکههای صداوسیما و پلتفرمهای (سکوهای) دارای مجوز از ساترا و معرفی و ارزیابی شرکتهای شتابدهنده مرتبط با صوت و تصویر فراگیر ازجمله برنامههای متنوع این نمایشگاه است.
نخستین نمایشگاه «رصتا» از تاریخ یازدهم الی چهاردهم اسفند در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود. علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با این نمایشگاه میتوانند به تارنمای rastaexpo.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام