صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۴۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
معاون تنظیم بازار و توسعه کسب‌وکار ساترا خبر داد

معاون تنظیم بازار و توسعه کسب‌وکار ساترا درباره حضور این معاونت و رقابت‌های شرکت‌های متقاضی استفاده از امکانات حمایتی مرکز رشد «آومیک» در نمایشگاه رصتا توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه رصتا، نخستین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران، از ۱۱ اسفند به مدت 4 روز فعالیتش را آغاز خواهد کرد که یکی از بخش‌های متفاوت این نمایشگاه،‌ سالن مربوط به مرکز رشد آومیک خواهد بود.
 
محمدحسن خلعتبری؛ معاون تنظیم بازار و توسعه کسب‌وکار ساترا به عنوان متولی این بخش گفت: بر اساس فراخوانی که ساترا منتشر کرده است قرار است در نمایشگاه رصتا، رقابتی میانِ‌ فعالین صنعت رسانه اتفاق بیفتد تا کسب و کارهای نوپای صنعت صوت و تصویر فراگیر از حمایت های مرکز رشد «آومیک» بهره‌مند شوند. البته این فراخوان با استقبال زیادی مواجه شده و به همین دلیل فراخوان استفاده از تسهیلات مرکز خدمات رشد و توسعه زیست بوم رسانه‌های صوت و تصور فراگیر در فضای مجازی (آومیک) تا روز یکشنبه هفتم اسفند تمدید شد.
 
خلعتبری در خصوص چیستی آومیک و حضورش در نمایشگاه رصتا گفت: آومیک در واقع همان مرکز نوآوری صنعت رسانه است. ساختمانی در ایستگاه نوآوری شریف که 25 استارتاپ از طریق شش شتاب‌دهنده که در آنجا استقرار دارند، خدمات شتاب‌دهی دریافت کردند. در دوره اول که تقریباً به دو سال گذشته برمی‌گردد هدفِ این جریان، توسعه زیست‌بوم رسانه و ورود به بحث صنعت رسانه از دریچه حوزه‌های دانشی و علمی بود. اما الان بیشتر هدفمان خدمت‌رسانی به فعالان صنعت رسانه است. 
 
وی با اشاره به اینکه آومیک قرار است نیازهای بازیگران نوپای عرصه صنعت رسانه را در شش بخش مشخص شده برطرف کند، افزود: در این مسیر، مرکز نوآوری صنعت رسانه جای خود را به مرکز رشد برای فعالین رسانه داد که هم کارکرد نوآوری و هم کارکرد خدمت‌رسانی را به فعالان صنعت رسانه داشته باشد.
 
خلعتبری در خصوص اینکه آومیک چه خدماتی را در اختیارِ شرکت‌کنندگان و برگزیدگانش قرار می‌دهد، تأکید کرد: آومیک با هماهنگی ساترا می‌تواند خدمات رایگان زیرساختی و خدمات محتوایی در اختیار مجموعه‌های نوپایِ این عرصه،‌ برگزیدگان و شرکت‌کنندگانش قرار دهد. امکانات حداقلی آن رایگان و از حدی بالاتر، هزینه‌هایش تعریف شده‌اند که قاعده‌های تجاری پیدا می‌کند. البته برای فعالان تازه‌وارد این صنعت که دنبالِ کار کوچکند و برایشان سرمایه‌گذاری جدی صرف نمی‌کند، استفاده از ظرفیت های «آومیک» بسیار کاربردی و به‌صرفه است و از طرفی دیگر بازیگران جدی این عرصه می‌توانند به صورت ویژه‌تر از این خدمات بهره ببرند. 
 
معاون تنظیم بازار و توسعه کسب‌وکار ساترا همچنین درباره دلایل تمدید فراخوان آومیک، توضیح داد: با توجه به افزایش درخواست‌ها و استقبال گسترده‌ای که اتفاق افتاد و برای اینکه آن دسته از علاقه‌مندانی که خیلی دیر متوجه این فراخوان شدند بتوانند در فراخوان شرکت‌ کنند به این خاطر تا روز یکشنبه هفتم اسفند این فراخوان تمدید شد تا علاقه‌مندان با خیال آسوده‌تری مشارکت کنند.
 
وی درباره برنامه‌های آومیک در نمایشگاه رصتا، گفت: رقابت‌ها و داوری شرکت‌های شرکت‌کننده در فراخوان را در نمایشگاه رصتا خواهیم داشت. شرکت‌های مختلف توانمندی‌شان را ارایه خواهند کرد و در واقع انتهای این رقابت‌ها به اینجا خواهد رسید که خود فعالان صنعت رسانه به توسعه همدیگر کمک می‌کنند. یعنی ساترا مکان فیزیکی آن‌ها را فراهم می‌کند و اجاره‌اش را نیز می‌پردازد. داوری برای استقرار خواهد بود که یک خدمتِ ویژه است. 
 
خلعتبری ادامه داد: شش شرکتی که می‌توانند به بقیه فعالان این صنعت سرویس بدهند در «رصتا» داوری می‌شوند. یک تعدادی داور از فعالین صنعت رسانه، دستگاه‌ها و جاهای مختلف مشخص شده‌اند توانمندی‌های شرکت‌کنندگان را ارزیابی می‌کنند و درنهایت شش شرکت انتخاب می‌شوند و طی قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای که شرایط ساترا در آن ذکر شده، به آنها خدمات‌رسانی خواهد شد.
 
وی در ادامه در خصوص برنامه‌های معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب‌وکار ساترا در نمایشگاه رصتا، خاطرنشان کرد: کارهای متعدد و متنوعی را برای «رصتا» تدارک دیده‌ایم از مشاور سرمایه‌گذاری تا متصل کردن سرمایه‌گذار به فعالان صنعت و مشاوره کسب‌وکار در خصوص نوع و مدل‌های کسب‌وکاری که فعالان صنعت می‌توانند داشته باشند. 
 
خلتعبری تأکید کرد: خلأهایی در بخش‌های بازار وجود دارد؛ مثلاً اگر کسی بخواهد پلتفرم آموزشی راه بیندازد و حتی در حوزه نمایشی یا سایر حوزه‌ها نیاز دارد بداند که نقشه بازار چیست و نیازهای جامعه چیست و چه خلأهایی در تامین نیازهای جامعه بر اساس ذائقه مخاطب وجود دارد. ما در ساترا نقشه بازار و گردش مالی و خیلی از اتفاقات دیگر را به عنوان مشاوره در اختیارِ مراجعه ‌کننده قرار خواهیم داد.
انتهای پیام