صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۸۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه طرح «آرامش بهاری» و طرح «ضیافت الهی» به صورت همزمان در نوروز و ماه رمضان برگزار می‌شود، گفت: ۲۶ محفل انس با قرآن کریم و کاروان محفل انس در ماه مبارک رمضان با حضور سه قاری بین‌المللی در استان قزوین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در نشست خبری با اصحاب رسانه که شنبه ۲۷ اسفند برگزار شد، گفت: در ایام نوروز طرح «آرامش بهاری» و در ماه مبارک رمضان طرح «ضیافت الهی» به صورت همزمان در ۹۰ بقعه متبرکه استان قزوین برگزار می‌شود، این طرح از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ ادامه دارد و ۹۰ بقعه متبرکه در قزوین میزبان این طرح هستند.

این مسئول اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت، خیمه معرفت با حضور مبلغین و اساتید حوزه‌های مشاوره، مراسم‌های شب قدر، جزءخوانی قرآن کریم، کرسی تفسیر با حضور اساتید ویژه، برنامه سحر در صدا و سیما با همراهی اوقاف، مناجات خوانی در آمنه خاتون، توزیع افطاری ساده، اعزام مبلغین و غرفه‌های شمیم خدمت از برنامه‌های این طرح است.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان مراسم جزءخوانی قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و چهارانبیا برگزار خواهد شد؛ همچنین مراسم جزخوانی نونهالان در آستان مقدس آمنه خاتون اجرا می‌شود. در روز طبیعت هم بقاع متبرکه‌ای که در مناطق خوش آب و هوا و کوهستانی قرار دارند میزبان گردشگران و زائران خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: ۲۶ محفل انس با قرآن کریم و کاروان محفل انس در ماه مبارک رمضان با حضور سه قاری بین‌المللی در استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: سازمان اوقاف قزوین در حوزه‌های اجتماعی، خیربه، مذهبی، مساجد، بقاع متبرکه و حوزه‌های علمیه فعالیت دارد؛ همچنین برنامه‌های دهه کرامت، سوگواره یاس نبوی، شمیم حسینی، دوره سبک زندگی اسلامی، اعزام مبلغ، کاروان‌های شادی، مواکب اربعین، کمک‌های مؤمنانه، اهدای جهیزیه، موکب غدیر، موکب هفته وحدت، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، اعزام زائر اولی به مشهد مقدس و عتبات عالیات از دیگر اقدامات انجام شده است.

این مسئول تصریح کرد: ۳۵ میلیارد تومان از محل موقوفات متصرفی و از محل متولیان غیرمتصرفی در حوزه فرهنگی و اجتماعی اجرای نیت شد؛ جمعاً ۱۱۶ درصد از برنامه‌ریزی‌های مالی در سازمان اوقاف قزوین در سال جاری محقق شد که این آمار نسبت به سال گذشته با رشد ۱۲۰ درصدی همراه بوده است.

مجیدی اظهار کرد: از ابتدای شکل‌گیری سازمان ثبت اسناد و املاک در استان قزوین تا سال ۹۹، ۱۲۲ موقوفه در استان قزوین صاحب سند رسمی شدند اما در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۲ موقوفه و در سال جاری نیز ۵۸ موقوفه سنددار شدند؛ در حالی‌ که قزوین تنها یک درصد مساحت کشور را دارد در تعداد صدور سند بعد از استان کردستان دومین استان کشور و در مساحت سومین استان کشور هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: پروژه آمفی تئاتر اوقاف که ظرفیت ۲۰۰ نفره دارد یکی از زیباترین آمفی تئاترهای قزوین خواهد بود که تاکنون برای این پروژه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار جذب کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: پروژه‌های دیگری ازجمله احیای سرای چروک، احداث شهرک تولید محتوا در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و طرح اصلاح پروژه چهارانبیا در دست اقدام سازمان اوقاف قرار دارد.

انتهای پیام