صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۹۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
در طی سفرهای نوروزی سال 1402؛

فرماندار مشهد گفت: به نظر می‌رسد رضایتمندی زائران بیشتر از سال‌های گذشته بوده است. یکی از حوزه‌هایی که مردم در سال‌های گذشته از آن ابراز نارضایتی می‌کردند، مسئله اقامت بود که امسال به دلیل ساماندهی هتل‌ها، میهمان‌پذیرها و خانه‌مسافرها کمترین نارضایتی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن داوری، فرماندار مشهد امروز، سوم فروردین ماه، در چهارمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائران خراسان رضوی که با حضور برخی از مدیران استانی و شهر مشهد در محل بازار رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد رضایتمندی زائران بیشتر از سال‌های گذشته بوده است. یکی از حوزه‌هایی که مردم در سال‌های گذشته از آن ابراز نارضایتی می‌کردند، مسئله اقامت بود که امسال به دلیل ساماندهی هتل‌ها، میهمان‌پذیرها و خانه‌مسافرها کمترین نارضایتی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: ارتباط‌گیری زائران با افراد خدمت‌رسان رشد پیدا کرده و سامانه ۳۷۰۴۵ تاکنون نزدیک ۲۰ هزار تماس تلفنی داشته است.

فرماندار مشهد در خصوص فعالیت رستوران‌ها در ایام ماه رمضان با توجه به حضور همزمان زائران تصریح کرد: برای این موضوع تدبیر شده است. رستوران‌های محل اقامت زائران برای این افراد فعال است. تمام امکانات سرو غذا برای زائران در مکان‌هایی که اقامت داشته و در محل تردد آن‌ها از جمله ترمینال، فرودگاه و راه‌آهن مهیا شده که هم حرمت ماه مبارک رمضان رعایت شود و هم زائران بهره ببرند.

داوری ادامه داد: در برخی مکان‌ها که عموما زائران حضور دارند مانند کمپ غدیر، تدابیری اندیشیده شده و برخی اصناف فعالیت کنند. در محافل نزدیک حرم نیز با رعایت مبانی اعتقادی سرویس‌دهی محدود وجود دارد و باید حرمت ماه مبارک رمضان رعایت شود.

در ادامه امیررضا رجبی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، در خصوص نظارت و بازرسی بازار خصوصا در رینگ اصلی منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار کرد: پایگاه‌های مشترک نظارت و بازرسی در چهار مسیر منتهی به حرم مطهر رضوی ایجاد شده که در این پایگاه‌ها نمایندگان تمام دستگاه‌های نظارتی حضور دارند. همچنین پایگاه‌های گشت سیار نیز در این چهار مسیر شکایات را دریافت می‌کنند. در خراسان رضوی بالغ بر ۶۰۰ نفر بازرس و ناظر مشغول فعالیت هستند که تقریبا نیمی از آن‌ها در شهر مشهد حضور دارند.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب سال جاری بازگشت مبالغ اجحاف شده در حق زائران بوده است. اولویت ما بازگشت وجوه و پس از آن تشکیل پرونده برای واحد صنفی متخلف است. از آغاز طرح ویژه نوروزی حدود ۶۷۰ مورد دریافت حضوری شکایت داشتیم که در این موارد بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عودت مبالغ به شاکیان انجام شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: از ۱۵ اسفند که طرح ویژه بازرسی‌های نوروزی آغاز شد، در کل استان بیش از ۴۳ هزار مورد بازرسی در حوزه‌های مختلف صنفی، تولیدی و صنعتی انجام و تقریبا حدود ۶۰۰۰ پرونده تشکیل شده است. ارزش ریالی این پرونده‌ها بالغ بر ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام