صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۰۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
در تعطیلات نوروز انجام می‌شود

مساجد تاریخی اصفهان در تعطیلات نوروز و ایام ماه مبارک رمضان، میزبان ویژه‌برنامه «هم‌آوا» شامل فرازخوانی قطعه‌های کوتاه ‌قرآنی، ابتهال و مناجات‌خوانی هستند.

سید‌هاشم موسوی، مدیر دفتر تخصصی قرآن و نهج‌البلاغه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره برگزاری ویژه‌برنامه «هم‌آوا» در تعطیلات نوروزی اظهار کرد: «هم‌آوا» ویژه‌برنامه فرازخوانی است که در مساجد تاریخی شهر اصفهان، از جمله مسجد امام، مسجد شیخ‌ لطف‌الله و مسجد جامع برگزار می‌شود.

وی افزود: این ویژه‌برنامه از دوم تا ۱۰ فروردین‌ماه ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ و ۱۶:۳۰ تا ۱۹ برگزار می‌شود و قاریان نوجوان، زیر گنبد‌های فیروزه‌ای این مساجد باارزش و کهن، به فرازخوانی قطعه‌های کوتاه از اساتید ‌قرآنی، ابتهال و مناجات‌خوانی می‌پردازند.

مدیر دفتر تخصصی قرآن و نهج‌البلاغه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: «هم‌آوا» برای معنویت‌بخشی به محیط‌های گردشگری و تاریخی شهر پیش‌بینی شده‌ است. به‌دلیل تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، گردشگران و مسافران از این اماکن تاریخی بازدید می‌کنند که موجب بهره‌مندی آنها از بهار قرآن و صدای دلنشین قاریان نوجوان می‌شود و استقبال خوبی نیز به همراه داشته‌است.

وی با بیان اینکه این ویژه‌برنامه، کاری خلاق و تازه از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است، گفت: با توجه به اینکه در سال‌های آینده نیز ماه مبارک رمضان در ایام نوروز خواهد بود، این برنامه با رفع کاستی‌هایش در سال‌های بعد نیز برگزار می‌شود.

موسوی با اشاره به برگزاری محفل قرآنی بین‌المللی ادامه داد: ویژه‌برنامه «هم‌قسم» با حضور قاریان بین‌المللی از کشور‌های اسلامی و قاریان کشورمان در سالن اجتماعات خیمه گلستان شهدای اصفهان در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: این برنامه با ابتهال‌خوانی، مناجات‌خوانی و ویژه‌برنامه‌های قرآنی همراه است و هر شب، یکی از اساتید قدیمی و بزرگ شهر اصفهان مورد تجلیل قرار می‌گیرد. ضمن اینکه قاریان و گروه‌های تواشیح، مخصوصا نوجوانان و جوانان نیز در این محفل به اجرای برنامه می‌پردازند.

مدیر دفتر تخصصی قرآن و نهج‌البلاغه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان یادآور شد: ویژه‌برنامه «هم‌قسم» از ۷ تا ۱۱ فروردین‌ماه، ساعت ۲۰ تا ۲۲:۳۰ برگزار و هر شب به نیت امام رضا(ع)، تعداد ۸ نفر به قید قرعه‌‌ برای سفر به مشهد مقدس انتخاب می‌شوند.

فاطمه کاظمینی

انتهای پیام