صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۲۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

مهدی‌شهر سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت که این نشان از شیوع شدید ویروس کرونا در این شهرستان دارد.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، همزمان با سومین هفته از سالجاری، رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان سمنان اعلام شد که براساس آن مهدی‌شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

همچنین دامغان، آرادان و سرخه در وضعیت نارنجی یا همان هشدار پرخطر قرار دارند و در نتیجه این سه شهرستان هم هر لحظه امکان دارد که در کنار مهدیشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار بگیرند.

طبق این رنگ‌بندی همچنین سمنان، شاهرود و گرمسار در وضعیت زرد یا همان نسبتاً پر خطر و میامی در وضعیت آبی یا همان شرایط تثبیت شده کرونایی قرار دارند. اما مردم بدون توجه به این رنگ‌بندی‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی را در سراسر استان سمنان لحاظ کنند.

یادآور می‌شود، رنگ‌بندی اعلام شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که شرایط کرونا در استان سمنان بسیار شکننده است و لذا با هر بی‌توجهی و سهل‌انگاری شرایط می‌تواند به وضعیت خطرناک بدل شود.

استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، حضور در مکان‌هایی با تهویه هوای مطلوب، توزیع نذری در ظروف یک بار مصرف و به صورت بیرون‌بر از مهمترین توصیه‌های مسئولان بهداشت و درمان استان سمنان است. از سوی دیگر بسیار تاکید شده که اگر کسی علائم اولیه بیماری داشت مثلاً خشکی گلو، تک سرفه و تب و .... حتماً خود را قرنطینه و به میان مردم نیاید.

انتهای پیام