صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۴۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

همزمان با فرا رسیدن فصل برداشت گل محمدی، جشنواره گل و گلاب میمند در تاریخ 8 اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از مسئولان شهرستان فیروزآباد و شهر میمند برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از فارس، نشست هماهنگی جشنواره گل و گلاب میمند با حضور نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار فیروزآباد، اعضای شورای شهر میمند و... امروز، 26 فروردین در این شهر برگزار شد.

حبیب‌الله جمشیدی، فرماندار فیروزآباد در این نشست با بیان اینکه جشنواره گل و گلاب میمند دارای قدمت دیرینه‌ای است، گفت: این جشنواره8 اردیبشهت‌ماه برگزار می‌شود و هر ساله میهمانان بسیاری به این شهر می‌آیند چراکه مردم به این جشنواره علاقه‌مند هستند.

وی افزود: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از آن صورت گیرد که همین‌جا از مردم دعوت می‌کنیم تا از این ظرفیت استفاده کنند ضمن اینکه از مسئولان استان نیز انتظار داریم در راستای رشد و شکوفایی گردشگری میمند با ما همکاری کنند.

جمشیدی در عین حال اظهار کرد: رویدادهای استان فارس در ابعاد مختلف کشاورزی، گردشگری و نمایشگاهی می‌تواند به عنوان یک منبع درآمدزایی معرفی شود.

به گفته وی این جشنواره‌ها می‌تواند در سطح ملی و استانی برگزار  شود لذا باید زمینه را برای توسعه این رویدادها بیش از پیش مهیا کرد که مستلزم هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و علاقه‌مندان است.

در ادامه صیادنژاد، رئیس شورای شهر میمند نیز گفت: در آستانه عید سعید فطر و اردیبهشت ماه قرار داریم که شهر میمند میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط استان فارس و استان‌های همجوار است و برای دیدن ازگلزارهای گل محمدی به شهر میمند سفر می‌کنند.

وی افزود: از طرف شورای اسلامی دوره ششم شهر میمند و شهرداری روز ۸ اردیبهشت به نام روز میمند نامگذاری شده است تا باعث رونق صنعت گردشگری و اقتصاد منطقه و بسیاری موارد دیگر شود.

این عضو شورای شهر میمند اظهار کرد: شهرداری و شورای شهرمیمند جهت همراهی و رفاه حال میهمانان و گردشگران بوستان‌های شقایق، نسترن، پردیس و امامزاده سیدحسین(ع) را برای گردشگران آماده‌سازی کرده است.

به گفته صیادنژاد، چندین اقامت گاه بومگردی و باغات مختلف هم می‌توانند میزبان گردشگران گرامی باشند. همچنین رستوران‌های متعدد و بیرون‌بر، فست فود و سوپرمارکت‌ها در سطح شهر و در بوم‌گردی‌ها نیز آماده ارائه خدمات به گردشگران هستند.

وی بیان کرد: نقاط تاریخی مذهبی میمند از جمله مسجد جامع میمند، موزه مردم‌شناسی در حمام قدیم میمند، ۹ امامزاده بزرگوار و نقاط طبیعی از جمله گلزارها و باعات میمند، ارتفاعات جنگلی پارک پردیس، تنگ آتشگاه، دامنه‌های بسیار زیبای کوه‌های میمند، دشت‌های سرسبز میمند از بهترین مکان‌ها برای حضورگردشگران هستند.

رئیس شورای شهر میمند  همچنین بیان کرد: تجلیل ازکارگران با اهدای گل محمدی به مناسبت روز کارگر از دیگر برنامه شورا و شهرداری این شهر در  11 اردیبهشت‌ماه است.

صیادنژاد در پایان نیز گفت: کارگاه‌های صنعتی و سنتی عرقیات گیاهی و دارویی هم در حال فعالیت بوده که گردشگران گرامی ضمن بازدید از این کارگاه‌ها می‌توانند به خرید از آن‌ها اقدام کنند.

در ادامه محمد رضازاده، شهردار میمند نیز در سخنانی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری ۸ اردیبهشت به عنوان بزرگداشت روز میمند برنامه‌هایی از طرف شورای شهر و شهرداری از ۶ اردیبهشت لغایت ۱۲ اردیبهشت به مدت یک هفته تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در ۶ اردیبهشت شاهد افتتاحیه برنامه‌های روز میمند شامل ایستگاه استقبال، نمایشگاه و ویزیت رایگان پزشکان در مناطق محروم خواهیم بود، افزود: در ۷ اردیبهشت‌ماه نیز شب شعری با حضور شاعران برتر استانی برگزار خواهد شد.

شهردار میمند با تصریح اینکه در ۸ اردیبهشت‌ماه نیز  همایش روز میمند با حضور مسئولان کشوری، استانی و خبرنگاران برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش سعی داریم تا شهر میمند را به خوبی معرفی کنیم.

وی همچنین گفت: در ۹ اردیبهشت نیز مصادف با تخریب قبور ائمه بقیع، آئین غبارروبی امامزاده‌‌ها با گلاب ناب محمدی و گلباران قبور شهدا با گل‌های محمدی و دیدار از خانواده اولین شهید مدافع حرم استان را خواهیم داشت.

رضازاده برگزاری آیین گل غلطان ویژه نوزادان در دهم اردیبهشت، پاکسازی محیط زیست همراه با دوستداران طبیعت در یازدهم اردیبهشت و طبیعت‌گردی در دامنه کوه پادنا در 12 اردیبهشت‌ماه را از دیگر برنامه‌های جشنواره مذکور معرفی کرد.

شهردار میمند تصریح کرد: از همین جا از کلیه هم‌استانی‌های عزیز و استان‌های هم‌جوار دعوت می‌کنیم که در این ایام از گلزارهای گل محمدی و گل نسترن میمند دیدن کنند و اوقات خوشی را در این شهر سپری کنند.

به گفته شهردار میمند در پایان برنامه‌های روز میمند، جوایزی به برترین عکس‌های گرفته شده است، بهترین محتوای تولید شده، نقاشی، شعر و دیگر آثار هنری اهدا خواهد شد.

رضازاده در پایان نیز با دعوت از سرمایه‌گذاران گفت: از همه سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این راستا هستند، دعوت به همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام