صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۶۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
استاندار آذربایجان شرقی:

استاندار آذربایجان شرقی توسعه پایدار را نیازمند تولید و اشتغال پایدار دانست و گفت: به عنوان خادم مردم و نماینده دولت با عشق و علاقه در خدمت سرمایه‌گذاران هستیم تا در یک شرایط ایمن و در یک معامله برد برد به رونق تولید و ایجاد اشتغال بپردازند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، عصر روز گذشته 7 اردیبهشت‌ماه، در همایش توسعه و فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، توسعه پایدار را نیازمند تولید و اشتغال پایدار دانست و گفت: به عنوان خادم مردم و نماینده دولت با عشق و علاقه در خدمت سرمایه‌گذاران هستیم تا در یک شرایط ایمن و در یک معامله برد برد به رونق تولید و ایجاد اشتغال بپردازند.

وی اظهار کرد: اعتقاد ما این است که محرومیت در استان آذربایجان‌شرقی و در منطقه ارسباران یک ضعف برای دولت است و ان‌شاءالله با همکاری و هم افزایی این مجلس و دولت انقلابی، ضریب محرومیت در این منطقه را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، توجه ویژه‌ای به مناطق کم برخوردار استان داریم؛ البته در دولت‌های پس از انقلاب اسلامی کارهای بزرگی انجام شده که باید قدر بدانیم، اما واقعیت این است که با استفاده از ظرفیت ها می توان کارهای خیلی بزرگتری انجام داد.

خرّم، وجود مرز مشترک با همسایگان را یک فرصت بزرگ برای توسعه استان دانست و گفت: می توان با استفاده از این ظرفیت اقدامات موثری در جهت افزایش تولید انجام داد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت، مردم و صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران سه ضلع مثلث توسعه هستند، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های موجود و هم افزایی و همکاری می توانیم به نتیجه نهایی که به نفع همه است برسیم.

وی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان پر شده، اما در این مناطق این ظرفیت وجود دارد که باید مورد توجه سرمایه گذاران و صنایع قرار گیرد.

خرّم گفت: در شهرستان‌های کلیبر، هوراند و خداآفرین در بحث دام پروری، شیلات، صنایع کوچک و حوزه گردشگری ظرفیت‌ها و فرصت‌های قابل توجهی وجود دارد و باید توجه ویژه‌ای به بحث گمرکات و بازارچه‌های مرزی شود تا در بحث صادرات از آنها بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دولت سیزدهم اهتمام کافی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی است که با ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی می‌توان هم تولید را افزایش داد و هم بدون واسطه به مشتری عرضه کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر بهره‌وری در استفاده از منابع آبی و بهره‌گیری از گروه‌های جهادی در حوزه عمران و آبادانی تاکید کرد و گفت: شاخص‌های توسعه استان و شهرستان‌ها را احصا کرده‌ایم و تا پایان دولت تمام شاخص ها باید به اندازه مطلوب ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام